اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری همایش روز فیزیک

برگزاری همایش روز فیزیک

دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان بزرگترین گردهمایی دانشجویی و دانش‌آموزی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی فیزیک در هفته پژوهش بود. هدف از برگزاری این همایش، آشنایی عموم مردم بخصوص دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و دانشجویان با علم فیزیک و تعمیق درک آنها از پدیده‌های پیرامون و همچنین معرفی امکانات گوناگون آموزشی گروه فیزیک و دانشگاه سیستان و بلوچستان بود. این همایش که برای دومین سال پیاپی با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از علاقمندان به علم فیزیک اعم از اساتید، دانشجویان، دانش آموزان مناطق مختلف شهر زاهدان بود، توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان با حمایت اداره کل آموزش و پرورش، شرکت گاز  و شرکت برق منطقه ای استان سیستان و بلوچستان انجام شد.
برنامه همایش روز فیزیک شامل سخنرانی‌های عمومی، برگزاری کارگاه‌ها، رصد آسمان شب و برپایی نمایشگاه دست ساخته‌های آزمایش‌های فیزیک بود. استقبال از همایش و ارسال دست ساخته‌ها به منظور شرکت در نمایشگاه دست ساخته‌ها ورای حد تصور بود و بیش از هزار نفر از دانش آموزان دوره ابتدائی، متوسطه و دانشجویان در برنامه‌های مختلف شرکت فعال داشتند. تعداد بیش از ۱۰۰ دست ساخته آزمایش‌های فیزیک به دست کمیته اجرایی همایش رسید که داوری شده و به برگزیدگان جوایز ارزنده اهدا شد، همچنین یازده کارگاه با موضوعیت فیزیک و ریاضی در خلال همایش برگزار شد.
جناب آقای دکتر فرهاد شهرکی، معاون آموزشی دانشگاه در مراسم افتتاحیه همایش ضمن قدردانی از عوامل اجرایی همایش، در خصوص اهمیت علوم پایه به ویژه علم فیزیک در توسعه و پیشرفت جهان امروز مواردی را مطرح نمود. شایان ذکر است جناب آقای دکتر محمدرضا اجتهادی رئیس انجمن فیزیک ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف وسرکار خانم دکتر حسین پور معاون پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش میهمان ویژهی گردهمایی بودند و در پایان مراسم از جناب آقای دکتر علیرضا آقائی عضو هیات علمی بازنشسته گروه فیزیک تقدیر به عمل آمد.
بر آن بودیم که شوق آموختن و قدم گذاشتن در راه علم را به جامعه یادآور شویم و به خصوص به قشر جوان جویای روشنی، اهمیت علم را متذکر شویم. باشد که در این میان آنان که مشتاق ترند، قدم در راه بگذارند. امید داریم که برگزاری این همایش اندکی ما را به این هدف والا نزدیک کرده باشد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط