اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری نشست علمی روز جهانی زبان عربی در دانشگاه

برگزاری نشست علمی روز جهانی زبان عربی در دانشگاه

نشست علمی روز جهانی زبان عربی با همکاری آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه برگزار شد 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت روز جهانی زبان عربی و در راستای برنامه های هفته پژوهش، سومین نشست علمی روز جهانی زبان عربی در روز دوشنبه 27 آذر 1402با هدف کاربردی سازی آموزش و پژوهش و ایجاد انسجام و هماهنگی در سطوح مختلف آموزش زبان عربی با حضور چهره هایی از مدیران اداره کل آموزش و پروش استان سیستان و بلوچستان، اساتید گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سیستان و بلوچستان، رئیس و معاونین دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشجویان و دانش آموزان در تالار معراج دانشگاه برگزار گردید. 
لازم به ذکر است، روز 18 دسامبر مصادف با 27 آذرماه روز جهانی زبان عربی است. در 18 دسامبر سال 1973 مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت زبان عربی را به لیست زبان های کاربردی در مجمع عمومی و کمیته های اصلی آن بیفزاید. نخستین جشن روز جهانی زبان عربی در 18 دسامبر توسط یونسکو در سال 2012 برگزار شد. زبان عربی زبانی با 430 میلیون گویشور و بیش از 12 میلیون واژه است.  
با عنایت به جایگاه زبان عربی در سیستم آموزشی کشور، گروه زبان و ادبیات عربی به این مناسبت این نشست علمی را با همکاری سرگروه ها و مدرسان متوسطه اول زبان عربی نواحی یک و دو آموزش و پرورش زاهدان برگزار نمود. اهتمام و عنایت به زبان عربی و نقش مهم آن در حفظ و گسترش تمدن و فرهنگ بشر، جایگاه بین المللی زبان عربی، میراث مکتوب جهانی، هویت بخشی فرهنگ دینی از مهمترین مباحث مطروحه از سوی سخنرانان این نشست بود. در پایان مقرر گردید به منظور تعامل بیشتر با گروه های هدف در جلسه آموزش و پرورش جلسات به شکل تخصصی تر و برپایه اهداف از قبل تعیین شده برگزار گردد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط