اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نماينده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماينده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

تبیین نقش و جایگاه دانشگاهیان در جهش تولید

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به تبیین نقش و جایگاه دانشگاه برای تحقق جهش تولید پرداخت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از رؤسا و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان عنوان داشت: طبق گزارش‌های ارائه شده در طول سال گذشته انبوهی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف استان صورت گرفته است.
امام جمعه زاهدان افزود: در دعای تحویل سال و تعقیبات نماز خواستار تغییر حال به بهترین حال هستیم اما باید آگاه باشیم که دعا به تنهایی کفایت نمی‌کند و دعایی مستجاب است که برخواسته از ته دل بوده و همراه با کار و تلاش باشد.
آیت‌الله محامی بیان داشت: مسئولان دانشگاه‌ها باید برای مجموعه خود در سال جدید طرحی نو داشته باشند و نقاط هدفی تعیین کنند و قدمی رو به جلو داشته باشند تا نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های بیشتر حاصل شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اذعان کرد: جهش تولید باید با مشارکت دانشگاهیان صورت گیرد و مسئولان دانشگاه از دو جهت می‌توانند در این جهت تاثیرگذار باشند ابتدا مشارکت خود آن‌ها و سپس مشارکت همکارانی که زیر نظر آن‌ها مشغول کار و فعالیت هستند و باید مجموعه همکاران خود را در این مسیر تجهیز و زمینه مشارکت آن‌ها را فراهم کنند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بنده در خطبه‌های نمازجمعه نیز تاکید کردم که مسئولان باید زمينه مشارکت مردم در عرصه تولید را فراهم کنند و یکی از راه‌های آن پیوند دانشگاه با تولید و نیز توسعه و تجهیز پارک‌های علم و فناوری است.
وی لازمه این کار را برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت برای اجرا دانست و گفت: جلسات مختلفی با اساتید دانشگاه در نقاط مختلف استان داشته‌ایم که در برخی از جلسات اساتید گلایه‌ داشتند که مسئولان فرصت حضور و ایفای نقش برای دانشگاهیان را فراهم نمی‌کنند و البته  بنده در جلسات مختلف به مسئولان تاکید کردم و معتقدم بخش اصلی کار  کار بر عهده خود اساتید است و باید مطالبه کرده و حضوری فعال داشته باشند تا فعالیت‌های دانشگاه در جامعه احساس شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه باید تاکیدات مقام معظم رهبری را در راستای شعار سال برای مجموعه همکاران خود تبیین کنند و عرصه‌های نقش آفرینی را مشخص کنند تا در پیشرفت استان سهیم باشند.
آیت‌الله محامی افزود: رشد علمی بدون عزم و اراده قوی امکان‌پذیر نیست و البته تقویت اراده با درس خواندن حاصل نمی‌شود بلکه نیاز به کار فرهنگی و تربیت افراد دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مهم این است که بتوانیم انسان‌های شایسته و با اراده تربیت کنیم که چنین انسانی در هر کجا قرار بگیرد به خوبی کار خود را پیش خواهد برد.
امام جمعه زاهدان گفت: یکی از راهکارها در تربیت برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب است که در این صورت دانشجویان شیفته اساتید شده و تأثیرپذیری بیشتری دارند و لازمه کار وقت گذاشتن استاد و دل دادن به کار است و تنها انجام وظیفه کارمندی کافی نیست و با کار معمولی نمی‌توان به اهداف مد نظر دست پیدا کرد.
وی عنوان داشت: اگر به دنبال تربیت دانشجویان هستیم باید با آن‌ها ارتباط مستمر برقرار و به تدریج این رابطه عاطفی را شکل دهیم

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط