اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های علمی_بین المللی با بنیاد علمی اکو در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نشست بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های علمی_بین المللی با بنیاد علمی اکو در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نشست مدیران امور بین‌الملل دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، زابل، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، شهید باهنر کرمان و هرمزگان با حضور تنی چند از مسئولان و اساتید دانشگاه، مدیران دفتر همکاری‌های علمی-بین‌المللی وزارت علوم، رئیس بنیاد علمی اکو مستقر در کشور پاکستان، معاونت پژوهشی و ریاست دانشگاه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امور بین‌الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان با هدف تحقق دیپلماسی علمی، بستر سازی جهت جذب دانشجوی بین‌المللی، اهتمام ویژه به برقراری ارتباطات و ارتقای نقش موثر علمی با کشور‌های همسایه خصوصا کشور های عضو اکو نشستی را برگزار نمود. 
ابتدای این  نشست، رضایی رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان، به معرفی دانشگاه سیستان و بلوچستان، ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های علمی آن اشاره و خواستار به اشتراک گذاشتن این قابلیت‌ها با کشورهای عضو اکو خصوصا کشور همسایه پاکستان شدند. ایشان ابراز داشتند دانشگاه از اساتید برجسته‌ای برخوردار است؛ به طوری که  در رتبه‌بندی‌های ملی و بین المللی جایگاه خوبی دارد و باید از این ظرفیت در راستای تحقق دیپلماسی علمی بهره گرفت. 
یعقوبی معاون پژوهشی دانشگاه ضمن تشکر از عنایت رئیس بنیاد علمی اکو به دانشگاه سیستان و بلوچستان،  برشمردن موفقیت‌های پژوهشی دانشگاه؛ برگزاری تورهای فناوری، گسترش بولتن‌ها و مجلات پژوهشی بین المللی، همایش‌های مشترک، انتقال تجارت موفق، اعزام اساتید و ... را از رئیس بنیاد علمی اکو در راستای بین‌المللی سازی دانشگاه درخواست داشتند.
در ادامه ناصری مدیر امور بین‌الملل دانشگاه ضمن اشاره به سوابق و فعالیت‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل، برگزاری نشست‌های مشترک با دانشگاه‌های کشورهای عضو اکو به منظور دست یابی به تفاهم، مبادلات علمی و اتخاذ سیاست های عملیاتی را با توجه به اینکه این دانشگاه نماد آموزش عالی در شرق ایران است را خواستار شد.
در ادامه، طیبی رئیس بنیاد علمی اکو ضمن تشریح راهکارهای موجود، آمادگی بنیاد جهت حمایت از برنامه‌های دانشگاه های حاضر در این نشست به منظور بین‌المللی سازی و ارتباط با دانشگاه های عضو اکو را اعلام  و قول دادند به تسریع همکاری ها میان بنیاد با دانشگاه های مذکور همت گذارند. ایشان با توجه به معضلات مشترک بین کشور های عضو اکو- بحران خشکسالی، وقوع سیلاب، معضلات مشترک امنیتی و ...- راه‌حل این معضلات را  از مجرای دانشگاه‌ها و تحقیق‌های علمی چاره جویی نمود.
قنادی، مسئول نهادهای بین‌المللی وزارت علوم نیز ضمن اعلام رضایت از برنامه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین‌المللی سازی، با برشمردن ظرفیت‌های علمی کشور‌های حوزه اکو به ارائه راهکارها عملی پرداخته و حمایت وزارت متبوع از برنامه‌های فی مابین دانشگاه و بنیاد را اعلام نمود.
سایر اساتید صاحب نظر حاضر در جلسه طی نشست‌های صبح و عصر به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته، ضمن اعلام آمادگی و همکاری با بنیاد علمی اکو حمایت خود را از برنامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده اعلام نمودند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط