اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار

نشست ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار

در راستای همکاری‌های دوجانبه، نشستی بین مسئولین دانشگاه سیستان و بلوچستان با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به منظور افزایش تعاملات و همکاری‌های دوجانبه نشستی با حضور ریاست دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری و معاون اداری و مالی دانشگاه سیستان و بلوچستان با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.
عبدالواحد بامری مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی و همراهانش، به اهداف و ماموریت دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در مراکز دانشگاهی کشور و گسترش معارف دین و اجرای دوره های دانش افزایی برای جامعه هدف در دانشگاه ها را از مهم ترین رسالت دفتر نهاد برشمرد و گزارشی از عملکرد حوزه نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان را ارائه نمود. 
غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان انتصاب مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را تبریک گفت و گزارش مبسوطی از تعداد اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان را ارائه نمود. وی مطالبی در خصوص نقش جامعه محوری دانشگاه و رسالت‌های آن را در منطقه و استان سیستان و بلوچستان تشریح نمود.
در ادامه این نشست غلامرضا زمانیان معاون اداری و مالی دانشگاه، ضمن اشاره به وجود اشتراکاتی بین دانشگاه و منطقه آزاد گفت این وجه اشتراک می‌تواند منشأ بروز و وجود چندین تفاهم‌نامه مشترک علمی فی‌مابین گردد.
حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن اظهار تاسف از حادثه هوایی اخیر، شهادت رئیس جمهور محترم و همراهانش را تسلیت گفت. وی از ریاست دانشگاه سیستان بلوچستان به عنوان مدیر تحول آفرین در دانشگاه‌های استان یاد نموده و گفت پیشرفت تنها در مسیر تربیت نیروی انسانی مفید و سازنده می‌تواند پیشرفتی سازنده باشد وی افزود دانشگاه‌های نسل پنجم و دانشگاه ثروت آفرین می ‌تواند انسان‌های فناور، متخصص و توانمند را به کمک منطقه آزاد چابهار بیاورد و توسعه اقتصادی این منطقه تنها با نیروی انسانی ماهر کامل می‌شود، پارک علم و فناوری چابهار با حمایت منطقه آزاد چابهار می‌تواند این منطقه را از حیث فناوری و نوآوری کاملاً به روز نماید وی افزود دانشگاه‌ها می‌توانند با وجود منطقه چابهار،کشور را در شناخت این منطقه متمایز نماید. ایشان اقتصاد دریا محور را، راه برون رفت از  مشکلات و معضلات اقتصادی منطقه دانسته و گفت آسیب شناسی، علت اینکه چرا چابهار و منطقه آزاد نتوانسته مشکلات منطقه را حل نماید،باید  توسط دانشگاه‌ها بررسی و ریشه یابی گردد.
در پایان این نشست مقرر گردید همایشی تحت عنوان «اقتصاد دریا محور» با محوریت منطقه آزاد چابهار و با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار گردد تا بدین وسیله سیاست‌های کلی و اهداف مورد نظر در راستای تحول و پیشرفت منطقه آزاد چابهار تبیین گردد همچنین مقرر شد کمیته علمی همایش با محوریت دانشگاه بین المللی چابهار تشکیل و جهت حرکت به سمت همایش بین‌المللی اقتصاد دریا محور انجام گیرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط