اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه

دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه کشور است
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،
با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه مجموعه اصلی و راهبردی نظام هستند، گفت: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه کشور است.
محمد کرمی روز چهارشنبه در نشست با رئیس، اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان این که دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دارند و محور اصلی برنامه‌های اجرایی دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: مشکلات و موانع باید توسط دانشگاه‌ها و با حضور اساتید حل شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید محل تولید علم و ثروت باشد، افزود: باید با کمک دانشگاه دیگر صنایع تبدیلی و فرآوری مس و طلا را در استان ایجاد کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رشته‌های علمی و آموزشی باید در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با توجه به نیاز جامعه ایجاد شود تا چالش های علمی و حرفه‌ای که استان با آن مواجه است را برطرف کند تا بتوانیم به سرعت پیشرفت کنیم.
کرمی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر شتاب علمی و تولید ثروت از راه علم، اشاره کرد و گفت: مدارک دانشگاهی باید بخشی از مشکلات جامعه، استان و کشور را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید با تمام وجود مجموعه مدیریتی خود را راهبری کنند، افزود: در سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم و دانشگاه باید با آموزش و کار تحقیقاتی، پشتوانه علمی کارخانه‌ها باشد.
در این دیدار، غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دانشگاه سیستان و بلوچستان، از حمایت‌های استاندار و توجه ویژه ایشان به جایگاه علم و دانشگاه تشکر نمود. همچنین در این نشست زمانیان معاون پشتیبانی و مالی و یعقوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گزارشی از پیشرفت های دانشگاه در سال های اخیر ارائه نمودند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط