اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود

برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود

مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود شامگاه روز چهارشنبه 19 مهرماه 96 در تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر بندانی طی سخنانی با گرامیداشت ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) گفت: با ورود شما دانشجویان گرامی به دانشگاه، فصل جدیدی در روش و نحوه زندگی شما عزیزان گشوده شده است.

وی با استناد با این جمله از امام (ره) که دانشگاه منشا تمام تحولات است افزود: محیط دانشگاه فرصت ارزشمندی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا فردی تاثیر گذار برای جامعه و زندگی خود باشید و چه خوب است تا از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده و بهره را ببرید.

ایشان خاطر نشان کرد: هرکس که علم و دانش بیشتری داشته باشد دانایی بیشتری دارد و در آینده جامعه اش نقش بیشتری ایفاء می نماید از این رو به همه شما عزیزان توصیه می نمایم با عزم و جدیت لازم در کسب علم ودانش کوشا باشید تا در آینده فردی مثمر ثمر برای جامعه و کشور باشید.

دکتر بندانی در ادامه به تحولات علمی پیش آمده در دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی اشاره کرد و افزود: امروز شاهد آن هستیم که محور فعالیت از دانشگاه های آموزشی و پژوهشی به دانشگاه های کارآفرین تغییر نموده، و با این رویکرد دانشگاه ها هدف خود را توسعه و پیشرفت جامعه قرار داده، در آینده ماموریت خود را در عرصه بین المللی بسط و گسترش خواهند داد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطرنشان نمود: این نام‌گذاری شایسته و ارزشمند فقط با سعی و تلاش شما دانشجویان گرامی و هزاران جوان فعال و پویای این مرز و بوم میسر است که سرمایه عظیم علم و نوآوری و خلاقیت این کشور هستید.

ایشان در خاتمه گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با داشتن 15 دانشکده زیرساخت‌هایی مانند مرکز کارآفرینی، مرکز رشد، مرکز نوآوری و شکوفایی، مرکز آپا، مرکز It، مرکز محاسبات فوق‌سریع به‌عنوان قطب علمی منطقه جنوب شرق کشور نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت این استان ایفاء نموده است.

حجه الاسلام دین‌پرور نیز طی سخنانی با گرامیداشت ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) گفت: از این‌ که دانشگاه سیستان و بلوچستان را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده‌اید بسیار سپاسگزاریم.

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر (ع) در مورد کسب علم و دانش گفت: تمام شما عزیزان از نقاط مختلف به این دانشگاه آمده‌اید توصیه من به شما دانشجویان این است که اگر می‌خواهید به کمال برسید در راه کسب علم و دانش بایستی صبر و شکیبایی فراوان داشته باشید و در تمام شرایط هیچ‌وقت خدا را از یاد نبریم.

ایشان با اشاره به مراسم تشییع پیکر پاک شهید حججی افزود: همه ما آرزو می‌کردیم که‌ ای کاش همه ما همانند آن شهید بزرگوار می‌بودیم و می توانستیم به آن درجه از کمال معنوی دست پیدا کنیم.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط