اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری اولین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران به میزبانی دانشگاه

برگزاری اولین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران به میزبانی دانشگاه

همزمان با ایام روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی و اولین نشست تخصصی کتاب‌خوان ویژه کتابداران، صبح روز یکشنبه 21 آبان ماه در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان، کتابداران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابداران دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، اولین نشست کتاب‌خوان تخصصی، علم، اطلاعات و دانش شناسی در سالن نشریات کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این نشست دکتر میش مست نهی رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار، از کتابداران دانشگاه ها خواست تا با همکاری معاونت های مختلف و اداره کل کتابخانه های عمومی استان نسبت به ترغیب دانشجویان به مطالعه و کتابخوانی  فارغ از رشته تحصیلی اقدام کنند.

وی برگزاری نشست های کتابخوان را گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و خواستار همکاری بیشتر اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دانشگاه ها شد.

اسفندیار زیدآبادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این نشست با تبریک ایام گرامیداشت روز کتاب‌، کتابخوانی و کتابدار گفت: علم آموزی و ترویج فرهنگ مطالعه، همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار داشته است و باید تلاش کنیم تا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه گام برداریم .

وی افزود با اشاره به سند چشم انداز توسعه کتابخانه های عمومی گفت: برای دستیابی به این اهداف نیازمند همکاری همه ارگان ها و سازمان ها هستیم .

زیدآبادی افزود: در حال حاضر به ازای هر 100نفر 60 سانتیمتر زیربنای کتابخانه ای داریم که طبق این سند باید تا سال 1404به  8 متر افزایش یابد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان: برگزاری نشستهای کتاب خوان را یکی از راهکارهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای افزایش سرانه مطالعه در جامعه دانست و گفت: این نشست ها در غالب نشست کتابخانه ای و نشست مدرسه ای، هر ماه توسط کتابداران در کتابخانه و مدارس برگزار می گردد و نشست های تخصصی نیز در زمان های مختلف باحضور علاقمندان رشته های مربوط برگزار می گردد.

وی افزود: کتابداران می توانند با شناخت ذائقه و علاقمندی های مراجعین و مخاطبین و با ارائه راهنمایی های مناسب، مخاطبین را به مطالعه جذب کنند.

در ادامه این نشست، کتب: کتابخانه های عمومی و توسعه فرهنگی، نوشته علی بیرانوند؛ کتاب اخلاق حرفه ای کتابداران و اطلاع رسانان، کتاب کاربرد هوش هیجانی در محیط کار، کتاب گلوگاه های پژوهش در علوم اجتماعی، کتاب مقدمه ای بر شناخت اسناد آرشیوی، کتاب فهرست نویسی و سازماندهی منابع دیجیتال (راهنمای کتابداران) و کتاب رازهای قصه گویی نوشته( بئاترین مونترو ) توسط کتابداران به حضار معرفی شد.

در پایان این نشست به ارائه دهندگان لوح تقدیر و بسته های فرهنگی و به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در نشست تقدیم گردید.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط