اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم تجليل از مقام علمي، فرهنگي و معنوى دو تن از نخبگان استان

مراسم تجليل از مقام علمي، فرهنگي و معنوى دو تن از نخبگان استان

مراسم تجليل از ايرج افشار سيستاني و شهيد سرتيپ مير مراد زهي دو تن از نخبگان استان صبح روز پنج شنبه نهم آذر ماه  در تالار امام رضا(ع) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه، در اين مراسم كه جمعي از بزرگان و مسولان استان حضور داشتند از مقام  ايرج افشار سيستاني نويسنده و پژوهشگر و شهيد ميرمراد زهي از مفاخر استان تجليل و قدرداني شد.

آيت ا...سليماني نماينده ولي فقيه در استان طي سخناني در مورد پيشينه ايران و حضور مفاخر ارزشمندى همچون يعقوب ليث و ابوريحان و.... اشاره كرد و گفت: امروز شاهد تجليل از دو تن از مفاخر استاني يكي مجاهد در عرصه قلم و ديگرى در عرصه شمشير هستيم. تكريم از اين دو بزرگوار كارى عظيم و پسنديده است.

وى در بخش ديگرى از سخنانش در مورد توجه به جايگاه و اعتبار داشته هاى جامعه گفت: توجه به فرهنگ و ريشه ايراني مان بايد سرلوحه زندگي همه ما باشد و ما بايستي داشته هاى خودمان را ارج نهيم و امروز به اين خاطر در اين مراسم حضور داريم.

وى با دسته بندى انسانها گفت: برخي از انسان ها مانند پيامبر اكرم (ص) از قبل از آمدن آنها بشارت داده ميشود، برخي ديگر با آمدن خود منشا ثمرات ارزشمندي مي شوند و برخي ديگر هم هيچگونه نامي از آنها به ميان نمي آيد اميدواريم ما هم همانند دكتر افشار و شهيد مير مراد زهي باشيم.

پهلواني رئيس بنياد نخبگان نيز طي سخناني در مورد لزوم برگزارى اين مراسم گفت: بسيار خوشحاليم كه در آستانه ميلاد پيامبر اكرم (ص) شاهد برگزارى اولين همايش مفاخر استاني در استان هستيم. وى افزود: مفاخر كشور از سرمايه هاي جامعه و از سرآمدان هر جامعه هستند و معرفي آنان به نسل جوان موجب ايجاد انگيزه علمي و تلاش و كوشش مضاعف در آنان مي شود.

دكتر شاه رضايي مدير كل دفتر الگوسازى وتكريم نخبگان نيز طي سخناني در مورد واژه نخبه واستعداد برتر گفت: استعداد برتر در يك شاخه از علم ويازمينه است كه بايستي در يك مسير قرارگيرد تا اين سرمايه به فضيلت واقعي  كه همانا ارتقاء وپيشرفت علم وفرهنگ جامعه است دست يابد .

ايشان در ادامه از برگزارى اين مراسم كه در آن از دوتن از نخبگان استان تجليل مي شود به نيكي ياد كرد وگفت :يكي از اين بزرگان با اهداء زندگي خود موجب استمرار وامنيت كشور وجامعه گرديده ،و نخبه ديگر با نوشتن ١٤٠ جلد كتاب وقت وجواني خويش قدم ارزشمندى در مسير تعالي فرهنگ وجامعه برداشته اند.

امتیاز به خبر :