اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد (ویژه مبلغین مذهبی)

کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد (ویژه مبلغین مذهبی)

کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه مبلغین مذهبی صبح روز چهارشنبه 22 آذر ماه در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر زمانیان معاون دانشجویی دانشگاه طی سخنانی در مورد آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر و تبعات مستقیم و غیر مسقیم آن به خانواده ها، اقتصاد کشور، جامعه و محیط پیرامونی مطالبی را به تفضیل ارائه نمود.

ایشان با ذکر مقدمه ای کوتاه در مورد جغرافیای منطقه و وجود مرزهای آبی و خاکی و همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان و کشت، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر که آسیب ها و معضلاتی را برای کشور و استان ما به همراه داشته است، افزود: مهم ترین این آسیب ها، شهادت جمع زیادی از پرسنل خدوم نیروی انتظامی است که لازم است تا از رشادت ها و جانفشانی های شبانه روزی این عزیزان تجلیل و قدردانی گردد.

وی در ادامه گرفتار شدن جوانان و نوجوانان به مواد مخدر را دیگر معضل و آسیب اجتماعی دانست که باید برای آن چاره اندیشی شود و نسبت به آن بی تفاوت نبود. وی گفت: دانشگاه در این مسیر رسالتی دارد که بایستی به آن رسالت اجتماعی عمل نماید.

دکتر زمانیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: کارگاه آموزشی امروز با هدف استفاده از روحانیت معزز به عنوان یک نهاد مرجع و مردم نهاد که خدمات شایسته و گرانسنگی را برای انقلاب انجام داده و انقلاب اسلامی مدیون رشادت ها، روشنگری ها و مجاهدت های این عزیزان، چه تشیع و چه تسنن بوده، برگزار می گردد تا از پتانسیل های این قشر گرامی در میان بافت های طایفه ای، سنتی و مذهبی استفاده شود.

ایشان در خاتمه افزود: انشاءالله در این کارگاه که در طول چند هفته آینده توسط همکاران، اساتید گرانقدر و مرکز مشاوره برگزار می گردد بتوانیم به صورت علمی و آکادمیک نیروهایی را تربیت نمائیم تا بتوانند آموزش ها و روشنگری های لازم را در محیط پیرامون، مساجد، شهرها و روستاها به عنوان نیروی مرجع در مورد مباحث و آسیب های اجتماعی مطرح و زوایای پنهان و آشکار این معضلات را برای جوانان مطرح نمایند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط