اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه

مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه

مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ظهر روز چهارشنبه 22 آذرماه 96 در تالار امام رضا (ع) برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام تقوی معاونت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، حجت الاسلام پورذهبی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان، هیئت رئیسه دانشگاه، اساتید، فعالان فرهنگی استان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر بندانی ضمن تقدیر و سپاسگزاری از خدمات و زحمات حجت الاسلام قلندری مسئول پیشین دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گفت: امروز گرد هم آمدیم تا از زحمات و تلاش های این برادر بزرگوار تقدیر و سپاسگزاری نموده، وبرادر گرامی حجت الاسلام حاج آقای صادقی که فردی عالم و فرهیخته هستند را برای ادامه این رسالت خطیر معرفی نمائیم. ضمن آرزوی موفقیت برای این برادر فرهیخته امیدواریم در سایه همدلی و تشریک مساعی، در جهت  تعمیق فعالیت های فرهنگی و دینی در دانشگاه گام های موثر و مهمی برداشته شود.

دکتر بندانی در ادامه با ارائه گزارشی در مورد دانشگاه گفت: دانشگاه سيستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه جامع و مادر در استان مانند بقیه دانشگاه ها در حوزه علمی و فرهنگی فعالیت های زیادی را در طول سال های قبل انجام داده است.

وی خاطر نشان نمود: تمامی این فعالیت های علمی و فرهنگی در دانشگاه در جهت حرکت دادن و تعمیق مسایل فرهنگی و در راستای رشد و توسعه اندیشه و آگاهی های دینی و اسلامی و تقویت روحیه تحرک و مشارکت فعال دانشجویی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده و نقشی تعیین کننده داشته اند.

وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه افزود: برطبق این سند، دانشگاه بایستی درچشم انداز آینده در یک دوره 5 ساله در سطح 15 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد که البته در حال حاضر دانشگاه ما جز بیست دانشگاه برتر کشور است.

وی زیر ساخت های دیگر دانشگاه را مد نظر قرار داد و خاطر نشان نمود: در بحث کار آفرینی اخیرا شاهد تاسیس مجتمع نوآوری و شکوفایی و مرکز کار آفرینی و مجتمع نوآوری و فناوری بودیم که چندی قبل در دانشگاه به بهره برداری رسید. وی اظهار امیدواری کرد که در این مراکز دانشجویان و همکاران گرامی بتوانند ایده ها و خلاقیت های خود را به منصه ظهور برسانند.

دکتر بندانی در ادامه در مورد زیر ساخت های اینترنتی دانشگاه گفت: ما در مورد زیر ساخت های اینترنتی  توانسته ایم پهنای باند را تا 600 مگابیت بر ثانیه ارتقاء بخشیم، ضمن آن که قادریم در آینده ی نزدیک آن را تا حد 1000 مگابیت بر ثانیه نیز برسانیم.

ایشان با اشاره به دیگر زیر ساخت های اینترنتی، از پوشش ابر وایرلس برای تمام خوابگاه ها و افتتاح مرکز محاسبات سریع در دانشگاه به عنوان اقدامات زیربنایی و مهم یاد نمود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای تقوی نماینده دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: انقلابی که با خون شهدا، آبیاری شده و شهدایی که در غربت جانشان را فدا می نمایند وظیفه و رسالت ما را به عنوان یک دانشگاهی سنگین تر نموده اند.

این نظام براساس یک نظام توحیدی شکل گرفته و تمام فعالیت های آن باید بر اساس هدایت خداوند و اسلام انجام گیرد، از این رو نیازمند جهاد و فداکاری است و ما هیچوقت نباید احساس ضعف و ناتوانی نمائیم. ما می بایست روحیه انقلابی، دوستی، برادری و وسعت نظر را در تمام دانشگاه ها ایجاد نماییم.

دیگر سخنران این جلسه حجت الاسلام پورذهبی، مسوول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بود که طی سخنانی از زحمات حجت الاسلام قلندری تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است در ادامه مراسم از زحمات و خدمات حجت الاسلام قلندری با اهداء لوح سپاس قدردانی گردید و حجت الاسلام صادقی حکم خود را دریافت نمود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط