اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه

برگزاری  مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه

مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در روز پنج شنبه 30 آذر ماه 96 در تالار ملاصدرا برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بندانی طی سخنانی در جمع دانشگاهیان گفت: امروز گرد هم آمدیم تا ضمن گرامیداشت "وحدت حوزه و  دانشگاه"، سالروز شهادت دکتر مفتح را نیز گرامی بداریم.

وی گفت: همانگونه که میدانید 27 آذر ماه مصادف است با سالروز شهادت دکتر مفتح، شهید خستگی ناپذیر و عالم ربانی که از پیشروان "وحدت حوزه و دانشگاه" بود.

وی افزود: این شهید والامقام این آرمان و اندیشه را که برگرفته از آرمان و اندیشه های امام راحل (ره) بود، در ذهن، روح و روان خود پرورش داده، جهت دستیابی به آن آرمانها تلاشهای خستگی ناپذیری نموده است.

ایشان گفت: امروز به پاس خدمات این شهید بزرگوار که در مسیر تحقق وحدت حوزه و دانشگاه انجام داده، روز "وحدت حوزه و دانشگاه" نام گذاری گردیده است.

دکتر بندانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به اعتقاد من یکی از جلوه های وحدت حوزه و دانشگاه، پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری حضرت امام (ره) و خروش ملت، اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی در یک صف واحد بود.

وی افزود: با تکیه بر این وحدت بود که پیروزی در جنگ تحمیلی و دفع توطئه های دشمنان میسر گردید.

ایشان در ادامه به تاریخچه شکل گیری نهادهای دینی و مذهبی در دنیا و کشورمان اشاره کرد و به ضرورت وجود مرجعی برای کسب معرفت دینی در هر جامعه تاکید نمود.

 وی گفت: اگر ما بخواهیم به دو مرجع کسب معرفت در کشورمان اشاره کنیم می توانیم به نهاد حوزه و نهاد دانشگاه اشاره نمائیم که جامعه نیاز معرفتی خود را از این دو مرجع کسب می نماید.

ایشان خاطر نشان نمود: مهمترین نکته ای که در این مسیر اهمیت دارد وجود وحدت این دو نهاد در راه کسب اهداف مشترک است.

وی در خاتمه افزود: اگر هدف این دو نهاد، خدمت به دین، دنیا و نظام تعریف شود و در اندیشه، تفکر و عمل انسان ها متجلی گردد مطمئنا تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری نوید آن را داده اند محقق خواهد شد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط