اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نخستین کرسی رشد با عنوان «فلسفه فلسفه اسلامی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نخستین کرسی رشد با عنوان «فلسفه فلسفه اسلامی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نخستین کرسی رشد تحت عنوان «فلسفه فلسفه اسلامی» با ارائه صاحب نظریه حجه الاسلام دکتر عبدالحسین خسرو پناه صبح روز دوشنبه چهارم دی ماه 96 در تالار ملاصدرا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مرکز کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه سیستان و بلوچستان، با همکاری دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، نخستین کرسی رشد را در دانشگاه برگزار نمود.

 در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد، حجه الاسلام دکتر عبدالحسین خسرو پناه رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، ضمن تعریف فلسفه اسلامی و فلسفه مضاف (نگاه از بیرون) به علوم پرداخت و با توضیح و بسط آن به فلسفه اسلامی، آنرا از نگاه درجه دوم مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی خاطر نشان نمود همان فلسفه مضاف که برای علوم پایه، مهندسی و هنر وجود دارد در این مورد که فلسفه اسلامی است نیز قابل طرح و بررسی است .

این نظریه پس از ارائه توسط دکتر خسرو پناه، توسط ناقدان: دکتر علی اکبر نصیری، دکتر مرتضی عرفانی و دکتر ابراهیم نوری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است دانشگاه سیستان و بلوچستان از جمله دانشگاه های موفق در زمینه ی برگزاری کرسی های نظریه پردازی در میان دانشگاه های کشور می باشد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط