اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آغاز همکاری تحقیقاتی دانشگاه هات آلساز فرانسه با دانشگاه سیستان وبلوچستان

آغاز همکاری تحقیقاتی  دانشگاه هات آلساز فرانسه با دانشگاه سیستان وبلوچستان

به گزارش دفتر روابط بین الملل دانشگاه، با دعوت از دکتر امین راحتی، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان جهت بازدید از آزمایشگاه و مذاکره با اعضاء هیات علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه هات آلساز فرانسه، همکاری تحقیقاتی بین گروه های آموزشی علوم کامپیوتر دو دانشگاه آغاز گردید.

در این همکاری، مقرر گردیده تا طرح تحقیق پایان نامه دانشجویان دکتری بصورت مشترک توسط یک استاد از دانشگاه سیستان و بلوچستان و یک استاد از دانشگاه هات آلساز فرانسه هدایت شود.

برپایه این همکاری آن دسته از دانشجویان دکتری که از برنامه جندی شاپور (تفاهم نامه مابین ایران و فرانسه) و یا از برنامه ایفل فرانسه استفاده می کنند می توانند از این طرح استفاده نمایند.

قابل به توضیح است برنامه جندی شاپور برنامه ای است که پس از شروع همکاری علمی با کیفیت بالا بین دانشگاه های ایران و فرانسه از طریق فراهم آوردن تسهیلات مالی جهت سفر محققین بین دو کشور حمایت می کند. اما، دانشجویانی که برای برنامه ایفل اقدام می کنند، در صورت قبولی توسط دانشگاه هات آلساز، دوره های تحصیلاتی را در هر دو دانشگاه خواهند گذراند، و مدرک دکتری از هر دو دانشگاه هات آلساز فرانسه و دانشگاه سیستان و بلوچستان دریافت خواهند کرد.

امتیاز به خبر :