اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اخذ مجوز دانش‌بنیانی توسط شرکت آرنیکاارتباط

اخذ مجوز دانش‌بنیانی توسط شرکت آرنیکاارتباط

شرکت آرنیکا ارتباط مستقردرمجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان دردی ماه 96 موفق به اخذمجوزدانش بنیانی در شاخه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شد.

به گزارش مجتمع فناوری ونوآوری ،آرنیکا ارتباط اولین شرکت استان در شاخه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای است که مجوز دانش‌بنیانی را در این شاخه دریافت نموده است.

 این شرکت با مسئولیت محدود در سال 95 با مدیرعاملی آقای مهندس علیرضا اربابی و خانم دکتر مهرجو عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان وبلوچستان (رئیس هیئت مدیره )در این مجموعه آغاز به فعالیت نموده است.

زمینه فعالیت شرکت در حوزه توسعه نرم‌افزارهای مکان محور، اپلیکیشن های اندرویدی و ساخت سامانه‌های انتقال ترافیک صوت، ویدیو و داده است. برخی از فعالیت های این شرکت بدین شرح است:

اپلیکیشن شهر بوم

تصورکنیدکه نقشه گرافیکی شهر تبدیل به یک بوم نقاشی شده است وشما می بایست طرح‌های خلاقانه خودراازدل معابر ترافیکی شهری بیابید."شهر بوم" به شما کمک خواهد کرد. کافی است بعدازطراحی مسیر "شهر بوم" را نصب کنید و پیاده و یا با دوچرخه مسیر ی که مد نظردارید را طی کنید، اپلیکیشن طرح شما را روی شهر نقاشی میکند. با شهربوم طرح را در مسابقات و یا برای تبلیغات به اشتراک می گذارید.

اپلیکیشین گیجشنری

این اپلیکیشن یک بازی اندرویدی شادو آموزنده برای یادگیری معنی و تلفظ صحیح لغات مصطلح زبان انگلیسی است. در این بازی فقط کافی است بازیکن با حروف زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد. بازیکن کلمه را میخواند و بدون اینکه معنی کلمه را بداند یک عبارت یا کلمه فارسی معنا دار پیشنهاد می دهد  (مثلا برای عبارت Communication board می توان عبارت فارسی "کامیونی که شن برد" را پیشنهاد داد!). بازیکن با هر بار پیشنهاد صحیح امتیاز گرفته و سپس با معنی و تلفظ صحیح کلمه آشنا می شود. نسخه های جدید این بازی شامل طبقه بندی واژگان تخصصی رشته های مختلف به همراه لغات ضروری آزمون های بین المللی خواهد بود.

اپلیکیشن قاصدک

ایده قاصدک ابتدا در استارتاپ ویکند "شهر ایمن، شهر هوشمند" در اسفند 95 در  شهر مشهد معرفی شد و حائز رتبه دوم گردید. این ایده با تشکیل یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های آرنیکا، ماورا تی ام و فناوران دنیای کامپیوتر در دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت در پاییز 96 به اجرا در آمد. قاصدک یک سرویس تحویل کالا و خدمات به مشتری  است که در آن از پای پیاده و دوچرخه برای تحویل کالا استفاده می شود. قاصدک ها افراد با انگیزه ای هستند که  اثبات می کنند برای شروع یک کسب و کار داشتن دو پای سالم یک فرصت هست.

سامانه اطلاعات ترافیکی

این سامانه به منظور استفاده هدفمندازارتباطات وفناوری اطلاعات برای خلق یک سیستم کارآمدوایمن ترحمل ونقل طراحی گردیده است. كاهش مصرف سوخت وانرژي، زمان مؤثرسفر،آلايندگي محيط زيست،سفرهاي غيرضروري وافزايش ايمني از دیگر اهداف این سامانه است. این سامانه قابلیت  تعیین نقاط حادثه خیز جاده­ها، تشخیص ناهمواری سطح جاده و گزارش برخوردهای ترافیکی به کمک تلفن­های هوشمند را داراست.

فرستنده گیرنده مالتی مدیا

این فرستنده گیرنده قابلیت ارسال و دریافت هشت کانال صوتی و تصویری به صورت همزمان را دارا می باشد. علاوه بر این، فرستنده می تواند با جستجوی خودکارکانالها، بهترین کانال را برای ارسال تعیین کند. فرکانس حامل اطلاعات 8/5گیگاهرتزاست که برای استفاده از آن نیاز به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی نمی باشد. توان فرستنده استفاده شده در این پروژه ۲۰۰ میلی وات است و برد آن بین ۲۰۰ متر تا ۲ کیلومتر قابل تغییر است.



 

 

امتیاز به خبر :