اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

کسب رده نخست تحقیقات فیشر-تروپش توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان

کسب رده نخست تحقیقات فیشر-تروپش توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان

براساس آنالیز سایت Web Of Science, دانشگاه سیستان و بلوچستان رده نخست تحقیقات در زمینه ی فیشر تروپش کشور و جایگاه هشتم بین المللی را در این زمینه کسب نمود.

 به گزارش انجمن شیمی ایران، کسب این افتخار نتیجه تحقیقات و پژوهش های آقایان پروفسور علی اکبر میرزایی و پروفسور حسین آتشی دو تن از استادان باسابقه ی دانشگاه سیستان و بلوچستان می باشد. جایگاه محققان ایرانی در تحقیق و توسعه­ ی تکنولوژی فیشر-تروپش در  پایگاه استنادی Web Of Science مشخص شده است. بر اساس این نتایج، جناب آقای پروفسور علی اکبر میرزایی و پروفسور حسین آتشی از دانشگاه سیستان و بلوچستان به ترتیب در رتبه های اول و سوم قرار دارند.

بر  اساس این بررسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان با انتشار نزدیک به 25 درصد اسناد تولیدی در این حوزه، در بین مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ­های جمهوری اسلامی ایران، در رده­ ی نخست قرار دارد.

لازم به ذکر است که فیشر-تروپش تکنولوژی تولید هیدروکربن­ های باارزش نظیر الفین­های سبک، بنزین و ... از مواد اولیه­ ی کربن­ دار مانند پسماندهای کشاورزی، زغال­ سنگ و گاز طبیعی است. بر اساس نتایج حاصل از آنالیز اطلاعات در پایگاه استنادی Web Of Science, جمهوری اسلامی ایران (تا ابتدای سال 2018 میلادی) در حوزه­ ی مقالات تحقیقات فیشر-تروپش (Fischer Tropsch)، پس از کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، فرانسه، آلمان، آفریقای جنوبی و هلند در رده­ ی هشتم بین المللی قرار دارد.

گفتنی است رتبه بندی محققان ایرانی در تحقیقات فیشر-تروپش بر اساس مقالات منتشر شده از سال 1998 تا ابتدای سال 2018 میلادی میباشد.

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط

فایل پیوست