اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

جلسه مشترک دفتر ارتباط با صنعت با ریاست و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی استان در خصوص صدور مفاصا حساب طرح های پژوهشی

جلسه مشترک بین دفتر ارتباط با صنعت و ریاست و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی به منظور بررسی مشکلات صدور مفاصاحساب طرح های پژوهشی برون دانشگاهی در روز ۱۴ بهمن برگزار شد. با توجه به اینکه صدور مفاصا حساب چند طرح پژوهشی دانشگاه با مشکلاتی روبرو و فرآیند صدور آن بسیار زمان بر شده بود، این جلسه با هدف ارائه راهکارهایی جهت تسریع صدور مفاصاحساب و از بین رفتن مشکلات موجود در زمینه صدور مفاصا حساب برگزار شد.

با توجه به اینکه در خصوص قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه ها که دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشند و به عنوان مجری و پیمانکار در طرح های پژوهشی منعقد شده، شناخته می شوند و کارکنان آن مشمول قانون حمایتی خاص به غیر از سازمان تامین اجتماعی می باشند؛ واحد اجرایی سازمان تامین اجتماعی بدون اعمال ضریب محاسبه و مطالبه وجه از مجری می بایست مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی بابت قرارداد مذکور را صادر نماید.

در جلسه مذکور مقرر شد در خصوص قرارداد های پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان و پس از اتمام قرارداد مدارک مبنی بر  پژوهشی بودن طرح و حکم کارگزینی مجری قرارداد به سازمان تامین اجتماعی ارسال گردد تا پژوهشی بودن طرح برای کارشناسان آن سازمان محرز گردد تا صدور مفاصا حساب با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین مقرر شد در شروع هر طرح پژوهشی نیز دانشگاه مستندات لازم را به سازمان ارائه دهد تا در زمان خاتمه طرح با توجه به مستندات دریافتی صدور مفاصا حساب توسط کارشناسان سازمان تامین اجتماعی در زمان کمتری انجام شود.

امتیاز به خبر :