اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اولین مسابقه ملی دانشجویی طراحی منظر و فضای سبز در دانشگاه

اولین مسابقه ملی دانشجویی طراحی منظر و فضای سبز در دانشگاه

اولین دوره مسابقه ملی دانشجویی طراحی منظر و فضای سبز با محوریت طراحی منظرهای شهری زاهدان از 25 لغایت 27 بهمن‌ماه 96 به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هدف از برگزاری این رویداد ایجاد انگیزه و رغبت در بین دانشجویان و گسترش ارتباط سازنده بین نهادهای اجرایی و دانشجویی، کمک به گسترش اشتغال‌زایی در زمینه‌ی طراحی فضاهای سبز و درنهایت بکارگیری آثار خلاقانه‌ی آنان در محیط‌های شهری از اهداف این رویداد است.

دکتر بلاغت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه طی سخنانی در آیین افتتاحیه این مراسم گفت: این مراسم که توسط انجمن‌های علمی برگزار شد نشاندهنده آن است که اگر به دانشجویان توجه شود و برخی از فعالیت‌ها به آنان واگذار گردد، خالق کارهای بزرگی در کشور می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اگر سه عنصر راهنمایی، اعتماد و هدایت (راه) مورد توجه قرار گیرد، در عرصه بین‌المللی نیز می‌توانیم موفق باشیم به این شرط که چالش‌ها و پتانسیل‌های گروه‌ها و انجمن‌های علمی را شناسایی و درصدد رفع این چالش‌ها باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: گروه‌های علمی نباید بگذارند تا این‌گونه فعالیت‌ها کمرنگ شود، ضمن آن‌که بایستی نگاهی هم به سیاست‌های راهبردی جامعه و دولت، بالأخص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیندازند.

ایشان در خاتمه گفت: امیدواریم دانشگاه سیستان و بلوچستان در این دوره از مسابقات بتواند از تفکرات و خلاقیت‌های شما استفاده نماید.

در این دوره از مسابقات 27 تیم شامل 64 شرکت کننده از دانشگاه های کرمانشاه ، مشهد ، زابل ، تبریز ، اصفهان ، شیراز و زاهدان در قالب تیم های دو یا سه نفره به رقابت پرداختند .که از بین 24 طرح ارائه شده 4 طرح بعنوان طرح های اول تا چهارم انتخاب شدند که بدین شرح اعلام گردید:

تیم اول: طراحان فرا، شامل خانم ها اسما سجادی، راضیه پودینه و آقای آرمین شاه کرم از دانشگاه سیستان و بلوچستان

    تیم دوم: فکر نو طرح تهران شمال، آقایان کامیاب نجفی ، احمد طاهری و خانم رویا رضایی جوزانی از دانشگاه تهران

    تیم سوم: گرین گرس، شامل خانم ها راضیه نورزایی ، فاطمه جهان آبادی از زاهدان

    تیم چهارم: اوشیدا، شامل آقایان حامد احمدی ، آرش جنگی و علی آشوری فرد ازتهران

گفتنی است اولین دوره از مسابقات ملی دانشجویی طراحی منظر و فضای سبز توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی فضای سبز دانشگاه سیستان و بلوچستان و با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اتحادیه کشوری علوم باغبانی، مهندسی فضای سبز و گیاهان دارویی، شهرداری شهر زاهدان، انجمن متخصصان فضای سبز و منظر ایران (ISLP) و اساتید مجرب حرفه‌ای طی سه روز در دانشگاه برگزار شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط