اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

افتتاحیه اولین کمپ مقدماتی برنامه نویسی فول استک

افتتاحیه اولین کمپ مقدماتی برنامه نویسی فول استک

مراسم افتتاحیه اولین کمپ برنامه نویسی فول استک روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد . 

در ابتدای مراسم افتتاحیه که با حضور؛ مهندس سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری و اطلاعات ایران ، دکتر مهدی قانع مدیرعامل شرکت جام جم و معمار فناوری مراکزداده برگزار گردید، دکتر معین خواه توضیحاتی در رابطه با چگونگی برگزاری رویداد ارائه ، و بر نقش فناوری اطلاعات بعنوان پایه تمام مشاغل،  فعالیت ها و ایجاد کسب و کار های مختلف تاکید کردند.

 ایشان این رویداد را مقدمه ای برای راه اندازی کسب و کار های حوزه IT و فناوری اطلاعات دانستند.

در ادامه دکتر کردی معاونت پژوهشی دانشگاه،  هدف اصلی این نشست را شکوفا کردن پتانسیل ها و استعداد های دانشجویان و نسل جوان در دانشگاه بیان و بر اهمیت نقش بهره وری نیروی انسانی تاکید کردند .ایشان نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم رقابت در توسعه کشور ها برشمرد.

معاون پژوهشی دانشگاه  شکوفایی ظرفیت ها و استعداد های نسل جوان را مهمترین هدف سیستم آموزش کشور دانسته و کشف نشدن استعداد ها را یک نوع نقص در آموزش و فرآیند تکامل اجتماعی عنوان نمود.

ایشان موفقیت و سودآوری بیشتر کشور ها را در گرو ایجاد نقشه استعداد یابی و سرمایه گذاری بر روی این استعداد ها عنوان، و دلیل اصلی عدم پیشرفت و فقر در کشور ها و به وجود آمدن نسل بی انگیزه را در شکوفا نشدن استعداد ها و ظرفیت های موجود در کشور ها برشمرد.

در ادامه این نشست سرکار خانم سلوکی ضرورت برگزاری این رویداد را  تربیت نیروی توسعه دهنده وب ( web developer) برای رشد استارتاپ ها و شرکتها بیان کرد وافزود: در این طرح فقط برنامه نویسی آموزش داده نمی شود، بلکه آموزشهای نرم مانند خودشناسی و همچنین مدل فکر کردن، کار کردن با داده و اطلاعات، تحلیل خلاقانه و نظایر آن از الزامات این دوره است.

ایشان یکی از مهمترین ویژگی های این دوره را آموزش شیوه ی استفاده از منابع و چگونگی دسترسی به آنان بیان کرد و افزود: مدت دوره مقدماتی 12 روز، در سه روز پایانی چهار هفته است که مقدمات دوره های بعدی را فراهم می کند و فرآیند آموزش  4 الی 5 دوره متوالی خواهد بود.

وی اضافه کرد که قبل از شروع دوره از کلیه ی شرکت کنندگان برای  شناخت فردی و استعداد یابی مصاحبه بعمل آمده است.

مهندس سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری و اطلاعات ایران نیز توضیحاتی در رابطه با کارآفرینی و چگونگی ایجاد کسب و کار های جدید ارئه نمود.ایشان همچنین کارآفرینان امروزی را کارآفرینان محلی دانست و لازمه بکار گیری کارآفرینان محلی را ایجاد آمایش محلی برای به وجود آوردن داده های محلی دانستند.

در آخرین بخش افتتاحیه رویداد دکتر قانع مدیرعامل شرکت جام جم و معمار فناوری مراکزداده به ارائه توضیحاتی در خصوص چالش ها، تهدید ها و فرصت های صنعت IT پرداخت.

در پایان این مراسم مسئولین از مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه سیستان و بلوچستان و شرکت های مستقر در این مرکز بازدید کردند و از نزدیک چالش ها و مشکلات این واحد ها، شرکت ها و گروه های استارتاپی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط