اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری کارگاه بررسی الزامات حقوقی طرح های پژوهشی برون دانشگاهی

برگزاری کارگاه بررسی الزامات حقوقی طرح های پژوهشی برون دانشگاهی

با توجه به اینکه عدم آشنایی بعضی از اساتید با مراحل انعقاد قرارداد پژوهشی برون سازمانی و مراحل خاتمه قرارداد از قبیل صدور مفاصا حساب، پرداخت مالیات و ... در سالهای اخیر مشکلاتی را برای مجریان طرح ها و پیشرفت روند طرح های پژوهشی ایجاد نموده بود، دفتر ارتباط با صنعت اقدام به برگزاری کارگاهی تحت عنوان " بررسی الزامات حقوقی طرح های پژوهشی" نمود.

این کارگاه در روز سه شنبه 17/11/1396 در محل سالن اجتماعات مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار گردید. در ابتدای این کارگاه مدیر دفتر ارتباط با صنعت ضمن تشکر از دکتر صادقی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی جهت برگزاری این کارگاه و آمادگی ایشان برای انتقال تجربیات به سایر اساتید دانشگاه، به بعضی مشکلات به وجود امده در خصوص مسائل حقوقی طرح های پژوهشی برون دانشگاهی اشاره نمود و در ادامه روند انعقاد قراردادهای طرح های پژوهشی را توضیح داد.

در ادامه دکتر صادقی الزامات حقوقی طرح های پژوهشی را برای حاضرین تشریح نمود. وی ضمن بیان قوانین جاری در خصوص صدور گواهی مفاصا حساب طرح های پژوهشی، مراحل صدور این گواهی را تشریح نمود. همچنین نحوه محاسبه و پرداخت مالیات طرح های پژوهشی، مالیات فعالیت های اقتصادی اعضاء هیات علمی در قالب شرکت های خارج دانشگاه و نحوه تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی را به تفصیل توسط دکتر صادقی بیان شد.

در پایان نیز قانون منع مداخلات کارکنان دولت و مواردی که احتمالا اعضاء هیات علمی دانشگاه مشمول این قانون خواهند شد توضیح داده شد.

امتیاز به خبر :