اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درتالار ملاصدرا برگزارشد. 

به گزارش روابط عمومی، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، مرعشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مدیران فرهنگی و هنری و تنی چند از فیلمسازان و هنرمندان، در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

دکترغفاری در این مراسم اظهار کرد: وقتی از آینه عکس و فیلم و هنر صحبت می کنیم نسبت به جهان های اجتماعی پیش رو، وارد عرصه‌ای می شویم که هنری و دانشی و به تعبیری عرصه‌ای سیاستی است.

وی ادامه داد: اینجا دیگر هنر برای هنر و علم برای علم نیست، بلکه همه اینها گوهر هستند و انسانیت و بشریت. بالندگی و جایگاه جوامع انسانی با این گوهرها تعریف می شود، هنر و علم با تعهد همراه می شوند و به این پرسش پاسخ می دهند که هنر و فرهنگ قرار است به کدام پرسش های اجتماع پاسخ دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: امروز دیگر با نگاه کلاسیک و سنتی نمی‌توان سراغ مسائل و موضوعات مطرح در عرصه های مختلف برویم. ما امروز باید صحبت از یک دانشگاه دیگر کنیم.

دکترغفاری ادامه داد: وقتی ما سخن از دانشگاه موثر می گوییم، یعنی دانشگاهی که تجربه دارد و بی اعتنا به مسائل محیط خود نیست و این امر ابزار و مکانیزم می خواهد که مهم ترین ابزار در این زمینه هنر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دغدغه دانشجویان هنرمند حاضر در جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی تقدیر کرد و گفت: خوشحالم امروز در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی شاهد محصول این دغدغه هستیم.

وی با ذکر حکایتی از سعدی سخنان خود را به پایان رساند و گفت: هنر هرکجا رود قدر بیند و در صدر نشیند.

دکتر بندانی نیز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری فیلم و عکس دانشجویی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره و سمینارها این است که دانشگاه بتواند بستری را برای دانشجویان فراهم کند تا علاوه بر تحصیل و درس و اخذ مدرک، استعدادهای خود را در محیط های دانشگاهی شکوفا کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان باید بتوانند کار گروهی را تجربه کرده و با یکدیگر تعامل کنند و اختلاف نظرها را به رسمیت بشناسند و با تعامل و گفت و گو حل کنند.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از دیدگاه دانشگاه مهم نیست دانشجو اشتباه کند، بلکه مهم است از اشتباهات درس بگیرد و آن را تصحیح کند.

دکتر بندانی ادامه داد: هدف ما این است که دانشجو تفکر نقادانه و پرسشگری را یاد بگیرد و بتواند مسائل را تحلیل کرده و اجزای جدید را به وجود آورد و بدین ترتیب بعد از فارغ التحصیلی با ایده‌های جدید وارد جامعه شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه های ما فرصت ها و ظرفیت های فراوانی دارند. باید به دانشجویان این فرصت را بدهیم تا از این فرصت ها برای شکوفایی استعدادهای خود استفاده کنند.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: مهم ترین معضل کشور بیکاری و به خصوص بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌ها است. نگاه سنتی و کلاسیک به دانشگاه‌ها این بود که دانشجو درس بخواند و مدرک بگیرد اما این نگاه امروز در دانشگاه‌ها تغییر کرده است.

دکتر بندانی ادامه داد: هدف امروز دانشگاه‌ها تنها درس خواندن نیست، بلکه آموختن مهارت است. وجود دانشگاه‌های نسل چهارم، واژه‌های ذهنی نیست بلکه این امر به عبارتی، استفاده از تجربه‌هایی است که دانشگاه‌های پیشرو در دنیا انجام داده و موفق بوده اند و ما نیز باید از این تجربیات استفاده کنیم.

وی افزود: ماموریت دانشگاه‌ها باید دوباره بازخوانی شود. باید به دانشجو کارآفرینی یاد بدهیم، پس دانشی که به دانشجو آموخته می‌شود باید کاربردی باشد.

گفتنی است که در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان هفتمین جشنواره‌ی سراسری فیلم و عکس دانشجویی تقدیر بعمل آمد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط