اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری سومین کنفرانس حوادث و آسیب‌پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات

سومین کنفرانس "حوادث و آسیب پذیری های امنیت فضای تبادل اطلاعات" صبح روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 96 به مدت دو روز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این همایش که آئین افتتاح آن صبح روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 96 آغاز شد جمعی از نخبگان و متخصصان حوزه علوم سایبری، مهندس سجادی معاون امنیت قضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات و مهندس تسلیمی رییس مرکز ماهر شرکت داشتند.

دکتر بندانی رئیس دانشگاه طی سخنانی برگزاری اینگونه همایش‌ها را نشان از اهمیت پرداختن به فرصت‌ها و امکانات فضای سایبری و به طبع آن چالش‌های امنیتی این حوزه دانست.

وی نقش فضای سایبر را در پیشرفت های فناوری کشور بسیار دانست و این بستر را برای تسریع حل مشکلاتی از جنس آینده، با اهمیت برشمرد.

در ادامه مهندس کاظمی مدیر مرکز تخصصی آپا با بیان اینکه بحث امنیت اطلاعات در سال های اخیر به میزان قابل توجهی رشد کرده و تکامل یافته است، گفت: راه‌های بسیاری برای ورود به این حوزه کاری به عنوان یک حرفه وجود دارد که شاید مراکز آپا در سراسر کشور بتواند پنجره ای مطمئن جهت ورود به این حوزه باشد و موضوعات تخصصی گوناگونی نظیر تامین امنیت شبکه‌ها و زیرساخت‌ها، تامین امنیت برنامه‌های کاربردی و پایگاه داده‌ها، تست امنیت، حسابرسی و بررسی سیستم‌های اطلاعاتی، برنامه ریزی جهت تداوم تجارت و بررسی جرائم الکترونیکی و ... را پوشش دهد.

وی در ادامه گفت: در این کنفرانس مسئولین و همکاران مراکز آپا‌ ی سراسر کشور حضور دارند و به طرح ایده‌ها و انتقال تجربه‌های مفید، که از ابتکارات این دوره از کنفرانس می باشد می پردازند.

امتیاز به خبر :