اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری اولین نشست کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان سیستان و بلوچستان

برگزاری اولین نشست کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان سیستان و بلوچستان

اولین نشست کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان سیستان و بلوچستان با حضور دکتر عبدالحسین خسرو پناه دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر مصطفی اسماعیلی رئیس کمیته‌های دستگاهی دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه در سالن اجلاس سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 در این نشست دکتر بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، در مورد روند کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه بیان داشتند از اوایل دهه 80 و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری طرح کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره آغاز شد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در سال 94 و در راستای این امر مهم، بحث راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی را با حمایت‌های دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه در دستور کار خود قرارداد.

ایشان در مورد روند برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه خاطرنشان نمود: ما در حال حاضر کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره را در دانشگاه برگزارمی نمائیم وامیدواریم درترم آینده این روند به‌طور منظم در قالب زنگ کرسی در دانشگاه پیگیری شود.

ایشان با اشاره به برگزاری ده‌ها نشست کرسی نظریه‌پردازی خواستار مشارکت فعالانه اعضای هیئت‌علمی و محققان درزمینه ی انجام طرح‌های پژوهشی شد. ایشان با ذکر این مهم که دانشگاه سیستان و بلوچستان حمایت همه‌جانبه خود را از طرح‌هاوپروژه‌های تحقیقاتی اعلام می‌دارد خاطرنشان کرد: اعضاء هیئت‌علمی و متخصصان با نگاه حرفه‌ای و عالمانه در مسائل اجتماعی حرکت روبه‌جلو را افزایش دهند.

در ادامه جلسه دکتر حسنی فر رئیس مرکز کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه، گزارشی از روند تشکیل، برگزاری، اهداف و فعالیت‌های کرسی‌های نظریه‌پردازی از بدو ایجاد در دانشگاه سیستان و بلوچستان را ارائه نمود.

در پایان پس از پرسش‌های حضار، دکتر خسرو پناه دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی وضعیت کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی، وخاطر نشان نمودند: اساتید دانشگاه باوجود مشکلات ساختاری باید خودشان چه در زمینه کرسی‌ها و چه کلاً در حوزه علم باید با جدیت و کارایمانی وارد شوند و منتظر فراهم شدن کلیه شرایط نباشند.

ایشان با اشاره به تجربیاتی از دانشگاهای خارجی، پیشرفت آن‌ها را در جدیت تحقیق، کار تمام‌وقت و عدم بسنده کردن به بودجه‌های دولتی دانستند.

وی خصوص کرسی‌های نظریه‌پردازی هم اظهار نمود:  هیئت حمایت تلاش کرده است تا فرایند کرسی‌های را تسهیل و بخشی از کار را در تمام مراحل به خود دانشگاه‌ها و مراکز علمی واگذار نماید.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط