اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

جلسه هم اندیشی مدیرعامل راه آهن ، با اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان

جلسه هم اندیشی  مدیرعامل راه آهن ، با اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان

جلسه هم اندیشی دکتر محمدزاده معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن و دکتر باقری ، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اساتید دانشگاه در سالن کنفرانس حوزه رياست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، در این نشست دکتر علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی اجمالی و تشریح وضعیت علمی و پژوهشی، تعداد اعضای هیئت علمی ،و دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه خاطر نشان نمود: ما انتظار داریم مدیران کشوری نگاه توسعه‌ای به منطقه ما داشته باشند، چرا که این استان معضلات و مشکلات بسیاری داشته و جامعه دانشگاهی استان، نخبگان و اساتید همه و همه در تلاش هستند تا با یافته های علمی و تحقیق و پژوهش زمینه شتاب توسعه ای را برای این منطقه رقم بزنند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: تلاش ما ارتباط بیشتر اساتید دانشگاه با جامعه است و ما به گونه ای تلاش می کنیم تا دانشگاهیان در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر عمل نمایند.

سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن نیز با تاکید بر تعامل بیشتردانشگاه با صنعت از اساتید دانشگاه خواست تا طرح‌های پژوهشی خود را برای بهبود وضعیت جاده‌ها ارائه نموده تا مسؤولان و مردم را توجیه نمایندتا حمل بار خود را ازطریق ریل انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: موازی کاری در حوزه حمل بار ازطریق ریل و جاده درست نیست و باید برای حمل بار به ویژه سوخت از طریق ریلی اقدام شود تا علاوه برکاهش بار ترافیک از تلفات جاده ای نیز کاسته شود.

وی ادامه داد: بر خلاف اینکه در مسیر ریلی ظرفیت 40 واگن حمل سوخت وجود دارد، تنها 4 واگن در این حوزه فعال می باشد که این جای تامل دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمل برخی کالاها سبب آسیب وارد آمدن به جاده‌ها می‌شود و تلفات و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد گفت: هم اکنون در محور چابهار زاهدان قطار داریم امااز نوع قطار کامیون!

ایشان در خاتمه تاکید نمود: باید حمل و نقل وجا به جایی بار را تا حد ممکن در جاهایی که ریل داریم به این سمت و سو سوق دهیم تا از سونامی کشتار و مصرف سوخت در آینده کاسته شود زیرا با این مدل اقتصادی که هم اکنون داریم، نیاز به دشمن اقتصادی نداریم و خودمان به اقتصادمان لطمه وارد می‌کنیم.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط