اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هیئت‌رئیسه و اساتید دانشگاه

نشست نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هیئت‌رئیسه و اساتید دانشگاه

نشست نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هیئت‌رئیسه و اساتید دانشگاه صبح روز شنبه دهم شهریورماه 97 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این نشست با حضور دکتر امید ( ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی ) و دکتر سیدین ( معاون پشتیبانی دانشگاه علم و صنعت ) به‌عنوان نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هیئت‌رئیسه، روسای دانشکده‌ها و اساتید دانشگاه برگزار شد.

دکتر امید طی سخنانی با قدردانی از اقدامات ارزشمند دکتر بندانی که در طول سال‌های اخیر در این دانشگاه انجام داده‌اند به اهداف برگزاری این نشست پرداخت و با ذکر این مهم که برگزاری نشست‌های دوره‌ای در دانشگاه‌های کشور یکی از اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که به‌منظور تبیین برنامه‌های وزارت خانه و شنیدن دیدگاه‌های اساتید، شورای اداری و اعضای هیئت ممیزه صورت می‌گیرد.

ایشان بحث آمایش و مهارت‌آموزی دانشجویان را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام این وزارت خانه دانست و درخواست کمک از دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی در برطرف نمودن مشکلات و معضلات جامعه همچون اشتغال بیکاری، خشکسالی، محیط‌زیست و... را از دیگر اهداف دانشگاه‌ها دانست.

دکتر امید با اشاره به وجود دغدغه‌هایی در استان همچون خشکسالی و ریزگردها و وجود ظرفیت‌هایی همچون دریای عمان از اساتید و پژوهشگران دانشگاه درخواست نمود تا در مسیر برطرف نمودن این مشکلات همراه و همگام مردم و مسئولان استان قدم بردارند.

وی خاطرنشان نمود در بحث آمایش توسعه کمی به‌هیچ‌ عنوان مدنظر نبوده و مباحثی همچون توسعه کیفی و ارتقاء و روش‌های اجرایی که موردنیاز مردم بوده، موردتوجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

ایشان در خاتمه اظهار امیدواری نمود تا ارائه هرگونه دیدگاه کلان از سوی اساتید و پژوهشگران در راستای رفاه مردم و منطقه و در اهداف بلندمدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

در آغاز این نشست دکتر بندانی با ارائه گزارشی اجمالی از سند چشم‌انداز دانشگاه به اقداماتی که در طی چند سال اخیر صورت گرفته پرداخت و با ذکر این نکته که هدف دانشگاه در مسیر برطرف نمودن مشکلات و دغدغه‌های استان همچون: محیط‌زیست، خشکسالی، ریز گردها، گیاهان دارویی، انرژی‌های پاک، ترانزیت، گردشگری و معادن متمرکز بوده است افزود: تمام اولویت‌های پژوهشی اساتید و پروژه‌های دانشجویان در این مسیر هدایت گردیده است.

ایشان به بحث کارآفرینی، ایجاد مجتمع فن‌آوری و نوآوری، راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی، راه‌اندازی مرکز داده ها، مرکز محاسبات سریع، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از (حدود 90 مگابیت در ثانیه به 1000 مگابیت در ثانیه )، پوشش 30 بلوک خوابگاهی دانشگاه با ابر وایرلس، اجرای طرح حسابداری تعهدی و سیستم اتوماسیون، آغاز پروژه گازرسانی در سطح دانشگاه و بازطراحی شبکه مخابرات (ارتقاء تعدادخط های تلفن داخلی از 500 شماره قبلی به 10000شماره فعلی)را از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در طی سال‌های اخیر دانست.

دکتر بندانی با اشاره به بحث بین‌المللی شدن دانشگاه و پذیرش دانشجویان خارجی خاطرنشان نمود: این مجوز در سال گذشته اخذ گردیده که تاکنون ثبت نام 20 دانشجوی خارجی جهت تحصیل در دانشگاه قطعی گردیده است.

وی به بحث تشکل‌ها و شوراهای صنفی در چارچوب و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و خاطرنشان نمود برای تمام کسانی که بر اساس آئین‌نامه اقدام به ارائه اساسنامه نموده‌اند مجوز صادر گردیده است.

ایشان از دیگر اقدامات پژوهشی انجام‌شده در طی سال‌های اخیر: به تخصیص دو زمین، یکی در شهرستان خاش به‌منظور کاشت و پژوهش در زمینه گیاهان دارویی زمینی و دیگری به‌منظور اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی 50 مگاباتی و پژوهشکده انرژی‌های تجدید پذیر در اطراف زاهدان یادکرد.

وی راه‌اندازی بحث کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی و افزایش بودجه پژوهشی به 15% و افزایش تولید مقاله به دوبرابرمقدار فعلی را از دیگر اقدامات انجام‌شده دانست.

گفتنی است در ادامه نشست،  اساتید و روسای دانشکده ها ومدیران دانشگاه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

امتیاز به خبر :