اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

افتتاحیه هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه سیستان وبلوچستان

افتتاحیه هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه سیستان وبلوچستان

مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه شامگاه روز شنبه دهم شهریور ماه 97 در تالار امام رضا (ع) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر بندانی رئیس دانشگاه طی سخنانی در مورد لزوم برگزاری «طرح ضیافت اندیشه» گفت: برگزاری «طرح ضیافت اندیشه» حقیقتا یکی از رویدادهای مهم دانشگاهی در حوزه دانش افزایی است که سبب میشود تا اساتید موضوعات و مباحث مختلف، را با حضور اساتید مدعو کنکاش و واکاوی نمایند.

 وی افزود: شکی نیست موتور محرکه دانشگاه، اساتید خلاق و نوآور و مجرب هستند و ماباید با تلاش خود بدنه ی علمی و مهارت افزایی و غنای اندیشه دانشگاه را تعالی بخشیده، و از این منظر در رشد و پیشرفت آن نقش ایفاء نمائیم.

ایشان این مهم را دلیل اجرای موفق بحث کرسی نظریه پردازی و نقد و مناظره در دانشگاه سیستان و بلوچستان دانست که توانسته دانشگاه را به خاطر اجرای منظم و مستمر کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره جزو چند دانشگاه برترقرار دهد.

دکتر بندانی درادامه گفت: تلاش ما براین است تا در سال تحصیلی جدید زنگ کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در ساعات خاصی از روز به صدا درآید تا اساتید و دانشجویان (بالاخص دانشجویان تحصیلات تکمیلی) با حضورخود در این کلاس ها بحث ایده پردازی و تولید اندیشه و تفکر را به طور جدی در دانشگاه به جریان در آورند.

وی در خاتمه گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و به ‌ویژه جلسات ضیافت اندیشه بهترین فرصت برای اساتید مختلف است تا با حضور اساتید حوزه علوم انسانی، حوزه علوم پایه و حوزه علوم مهندسی ضمن گفتگوی علمی و کارشناسی، دریچه‌ای جدید را برای معرفت اندوزی بگشایند.

آیت ا... سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه معزز زاهدان نیز طی سخنانی تخصصی در آیینه احادیث و روایات اسلامی به بحث تفسیری سوره «علق» پرداخت و با ذکر احادیثی همچون «اطلبو العلم ولو با لصین» و «اطلبو العلم من المهد الی الحد» به نقش و جایگاه ضیافت اندیشه در واکاوی و تفسیر این احادیث پرداخت.

ایشان در خاتمه به تقسیم‌بندی علوم پرداخت و علوم را به دوشاخه علوم هدف و علوم وسیله دسته‌بندی نمود با نقد و بررسی هر دو مفهوم افزود: ما همیشه نیازمند ضیافت اندیشه هستیم و بایستی همیشه و در هر زمان و مکان در جلسات ضیافت اندیشه حضور یابیم.

دربخشی از این مراسم حجت‌الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه طی سخنانی در مورد نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه گفت: در این دوره از برگزاری طرح ضیافت اندیشه 90 نفراز اساتید در دو مبحث شاخص تاریخ تمدن اسلامی (سطح 3) و غرب‌شناسی ثبت‌نام نموده‌اند؛ که کار تدریس را اساتید مطرح کشوری آقایان دکتر محمدحسین رجبی دوانی و دکتر محمد رجبی (تاریخ تمدن اسلامی) و دکتر قاسم پور حسن و دکتر محمد رجبی (غرب‌شناسی) را به عهده‌دارند.

 

 

 

امتیاز به خبر :