اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست مشاور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور با هیات رئیسه دانشگاه در خصوص مهارت افزایی دانشجویان

نشست مشاور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور با هیات رئیسه دانشگاه در خصوص مهارت افزایی دانشجویان

با محوریت مهارت افزایی و اشتغال پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه​ نشست مشاور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور با هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد.

دکتر سمنانیان مشاور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در نشستی با هیات رئیسه دانشگاه، موضوع مهارت افزایی و اشتغال پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه را موردبحث و بررسی قراردادند. ایشان هم‌افزایی و همگرایی سازمان برنامه‌ و بودجه و وزارت علوم را یکی از عناصر مهمی ارزیابی کرد که در صورت تحقق می‌تواند برکات ارزشمندی را برای کشور در برداشته باشد. وی یکی از اقدامات قابل‌توجه در این زمینه را اختصاص سرانه برای هر یک از دانشجویان در راستای مهارت افزایی و اشتغال پذیری دانستند که این امر نهایی شده و در مرحله عملیاتی قرارگرفته است.

دکتر سمنانیان ارتقای دانشگاه‌های سطح یک به دانشگاه‌های نسل سوم را یکی دیگر از برنامه‌های محوری وزارت عتف معرفی نمود که در آن، کارکرد دانشگاه‌ها بر اساس تقاضا و مطالبات جامعه و صنعت بازتعریف می‌شوند. وی انعقاد قرارداد همکاری اعضای هیات علمی با جامعه هدف را جدا از میزان آورده مالی که برای فرد و دانشگاه می‌تواند داشته باشد، به مفهوم ورود و تأثیر دانشگاه در بطن جامعه ارزیابی کرده و آن را مقوله‌ای ارزشمند در راستای ایجاد ارزش‌افزوده و کاربردی نمودن یافته‌های علمی و پژوهشی در جریان زندگی شهروندان برشمردند.

وی لازمه افزایش مهارت‌های دانشجویان را اصلاح برنامه‌های آموزشی و هدف‌گذاری‌های پژوهشی دانستند که به‌طورجدی باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار بگیرد. وی همچنین کارورزی‌های حین تحصیل را یکی از عوامل آشنایی دانشجویان باقابلیت‌های رشته مربوطه دانستند که می‌بایست در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر واقع شود.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار ریاست دانشگاه در خصوص راهبردهای دانشگاه در حوزه کارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان و تمرکز مجموعه ی دانشگاه در خصوص افزایش اشتغال پذیری فارغ التحصیلان مواردی را مطرح نمودند.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط