اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آیین افتتاح پایگاه سلامت «دانش» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

آیین افتتاح پایگاه سلامت «دانش» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

پنجاه و پنجمین پایگاه سلامت در اولین مرکز آموزش عالی استان، با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سیستان و بلوچستان، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آیین افتتاح این مراسم دکتر بندانی طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح پایگاه سلامت «دانش» در دانشگاه ابراز داشت: ما امروز گرد هم جمع شده‌ایم تا با همکاری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شاهد افتتاح پنجاه وپنجمین پایگاه سلامت در دانشگاه سیستان وبلوچستان باشیم.

ایشان با ارائه آماری، به لزوم وجود چنین پایگاهی در دانشگاه پرداخت و خاطرنشان نمود: دانشگاه سیستان وبلوچستان به منزله شهری کوچکتر درشهرستان زاهدان فعالیت می نماید. در این مجموعه چیزی در حدود 14000 نفردانشجو  مشغول به تحصیل می باشند که اگر بخواهیم این تعداد را با آمار اعضای هیئت‌علمی، مجتمع آموزشی و خانواده‌هایی که در فضای جغرافیایی  مجتمع مسکونی ساکن هستند اضافه نمائیم، جمعیتی بالغ‌بر 20000 نفر در این مجموعه ساکن هستند.لذا وجود چنین پایگاهی کاملا ضروری است.

دکتر بندانی در ادامه به وظایف دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک دانشگاه اجتماع‌محور پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی ما براین محور استوار گردیده، تا تمامی فعالیت‌های همکاران هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در مسیر حل مشکلات و دغدغه‌های و چالش‌های استان هدایت نمائیم.

وی خاطر نشان کرد: همان‌طور که میدانید این دانشگاه بالغ‌بر 3000 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد که از این تعداد 1000 نفر در مقطع دکتری و بالغ‌بر 2000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت می‌نمایند که اگر پایان‌نامه‌های این دانشجویان در حوزه چالش‌های استان هدایت گردد مسلماً خیلی از مسائل و معضلات اجتماعی که در استان با آن مواجهه هستیم برطرف می‌گردد.

ایشان با به کار بردن واژه «سلامت اجتماعی» گفت: ما استقبال می نمائیم از این‌که خدمات سلامت در لایه‌های اجتماعی جامعه وارد شود و از اینکه امروز پنجاه و پنجمین پایگاه سلامت در دانشگاه افتتاح می‌شود بسیار خرسندیم.

وی در خاتمه گفت: ان شاءا... همکاری‌های علمی دو دانشگاه علوم پزشکی و سیستان و بلوچستان عمیق‌تر و گسترده شود تااستان پهناور سیستان و بلوچستان بیشتر وبهتر‌ بتواند از خدمات علمی این دو دانشگاه استفاده نماید.

قبل از گشایش آئین افتتاح پایگاه سلامت تفاهم نامه همکاری میان روسای دو دانشگاه علوم پزشکی وسیستان وبلوچستان به امضاء رسید.

گفتنی است پایگاه سلامت دانش ، خدمات پزشکی سرپایی نظیر واکسیناسیون، تعیین قند و فشارخون، برنامه‌های تنظیم خانواده نظیر قد و وزن را به‌طور رایگان برای دانشگاهیان و سایر مراجعین انجام می‌دهد.

همچنین قرار است تا در آینده نزدیک اورژانس فوریت های پزشکی به همراه یک آمبولانس در دانشگاه راه اندازی گردد.

 

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط