اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست صمیمی هیئت‌رئیسه با اولین گروه از دانشجویان بین المللی

نشست صمیمی هیئت‌رئیسه با اولین گروه از دانشجویان بین المللی

نشست صمیمی هیئت‌رئیسه با اولین گروه از دانشجویان بین المللی  شاغل به تحصیل در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر بندانی در این مراسم  با مطرح نمودن پیشینه فرهنگی و پیوندهای مشترک میان مردم ایران و افغانستان خاطرنشان نمود: در طول سال‌های گذشته استان پهناور سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن  اشتراکات زیاد مردم این استان با مردم  افغانستان از شمال تا جنوب، پذیرای بخش عظیمی از عزیزان مهاجر از کشور افغانستان بوده ‌است.

وی گفت :در طول این سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم که این عزیزان با تلاش و کوشش و با ارائه  هنر، سلیقه ،خلاقیت و ابتکارات  خود کمک شایانی هم به چرخه زندگی ، وهم به چرخه اقتصاد کشور ما نموده‌اند.

 دکتر بندانی افزودند:  در حال حاضر که شما عزیزان در دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور دارید و این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نموده‌اید،  شاهد بازگشت آرامش به کشورتان  هستیم و امیدواریم  این آرامش هرروز بیشتر شده  تا پیوندهای تاریخی ، قومی و فرهنگی میان مردم دو کشور افزون شود.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور دانشجویان افغانستانی در دانشگاه بزرگ سیستان و بلوچستان گفت: امروز شاهد افزایش مودت و دوستی و دیپلماسی بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان هستیم. انشاء ا... این ارتباط علمی روز به ‌روز بیشتر گسترش‌یافته و ما بتوانیم زمینه حضور دانشجویان و اساتید دو کشور در زمینه تبادلات علمی و فرهنگی و اقتصادی را فراهم نماییم..

ایشان در بخش دیگری از سخنانش به معرفی امکانات و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت: همان‌طور که مستحضرید دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دانشگاه‌های ایران هم به لحاظ داشتن مساحت وهم به لحاظ زیبایی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین دانشگاه‌های کشور است و در حال حاضر با داشتن مساحتی در حدود 120 هکتار یکی از زیباترین دانشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در مورد زیرساخت‌های دیگر دانشگاه گفتند: زیرساخت‌های دانشگاه فقط معطوف به فضای سبز نمی‌شود و می‌توان به زیرساخت‌های بسیار خوب دیگری همچون زیرساخت‌های فناوری در سطح دانشگاه نام برد که در حال حاضر با پهنای باند 700 مگابایت قادر است تا 30 بلوک خوابگاهی در سطح دانشگاه را از طریق ابر وایرلس پوشش دهد، ضمن آنکه این پهنای باند به 1000 مگابایت قابل ارتقاء است.

ایشان از مرکز داده وآپا ، مرکز محاسبات سریع، ظرفیت و امکانات خوابگاهی با استاندارد بالا برای (حدود 6 تا 7 هزار دانشجو)، کتابخانه مجهز با داشتن کتب و مجلات به زبان‌های لاتین و فارسی، پایگاه‌های اطلاعاتی، سلف‌سرویس مجهز و صنعتی، گلخانه‌ها، آزمایشگاه مرکزی مجهز ، مجتمع نوآوری و فناوری و کارآفرینی به عنوان امکانات  ویژه این دانشگاه نام برد.

دکتر بندانی در بخشی دیگر از سخنان به رویکردهای آینده دانشگاه پرداخت تا در آن دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی به مدرک قانع نبوده، و ضمن پرورش ایده‌های خود، از طریق استار تاپ ها و ارتباط با پارک‌های علم و فناوری موجبات تقویت اکوسیستم نوآوری و خلاقیت در دانشگاه سیستان و بلوچستان گردیده و از آن طریق دانشجو،  ایده خودش را به محصول و ثروت تبدیل نماید.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا سطح علمی دانشگاه را هم‌ تراز با سایر دانشگاه‌های بین المللی  افزایش داده و در این مسیر درصدد آن هستیم تا از طریق پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه و منطقه مثل افغانستان، پاکستان، عمان و گسترش رشته‌ها و پژوهشکده‌های مشترک و داشتن ارتباطات جهانی به این مهم دست‌یابیم.

ایشان در خاتمه اظهار امیدواری نمود تا دانشجویان بین المللی  دوران تحصیلی را با موفقیت سپری نموده و با کوله باری از تجربه و دانش به کشورشان بازگشته و در آنجا نیز مثمر ثمر واقع شوند.

در آغاز این مراسم دکتر محمدرضا قاسمی مدیر دفتر همکاری های علمی - بین المللی ، گزارشی از روند موفق پذیرش اولین گروه دانشجویان بین المللی  ارائه نمودند.

گفتنی است در بخشی از این مراسم حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه  و آقای آذر نماینده دانشجویان به ایراد سخن پرداختند.

 

 

 

امتیاز به خبر :