اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بزرگداشت هفته‌ی ترویج علم، و روز «دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با درب‌های باز»

بزرگداشت هفته‌ی ترویج علم، و روز «دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با درب‌های باز»

به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی ترویج علم وهم زمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، درب‌های دانشگاه به روی عموم مردم و دانش‌پژوهان گشوده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همه‌ساله با فرارسیدن 10 نوامبر (19 آبان ماه) که مصادف است با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه و هفته ترویج علم، در اقدامی هماهنگ درب های دانشگاه بزرگ سیستان و بلوچستان همگام با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی  (روز دوشنبه 21 آبان ماه) به روی عموم مردم و دانش آموزان گشوده شد.

در این رویداد علمی و پژوهشی دانش آموزان و علاقه‌مندان عرصه علم و دانش طی بازدیدهای جداگانه، و در راستای علایق موردنظر ، از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مستقر در دانشگاه بازدید نمودند.

این اقدام علاوه برآشنایی عموم افراد جامعه با دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، موجب افزایش شناخت دانش آموزان با علوم گوناگون، تاثیرات شگرفی در فرآیند انتخاب رشته‌ی تحصیلی و آینده‌ی شغلی آنان ایفاء و موجب ارتباط نزدیک‌تر جامعه با مراکز آموزشی و تحقیقاتی را فراهم می‌نماید.

گفتنی است این مهم در راستای نقش اساسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری در توسعه علمی کشور و تعامل هر چه بیشتر آن‌ها با جامعه انجام گرفت.

 

امتیاز به خبر :