اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بازدید معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از زیرساخت‌های دانشگاه

بازدید معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از زیرساخت‌های دانشگاه

دکتر مسعود برومندمعاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری چهارشنبه 23 آبان ماه از زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه ،  دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که به‌منظور دیدار از زیرساخت‌های علمی و پژوهشی وارد دانشگاه سیستان وبلوچستان شده بود، از مراکز مهم  این دانشگاه شامل : آزمایشگاه مرکزی ، نیروگاه خورشیدی، مرکز آپا ، مرکز داده‌ها، مجتمع فن‌آوری و نوآوری ، فن بازار و آزمایشگاه در دست احداث هیدرولیک بازدید نمود.

ایشان پس از بازدید ، در جلسه شورای دانشگاه  و در جمع اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ حاضر ،و ضمن ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات معاونت پژوهشی ، به مشکلات و دغدغه‌های آنان پاسخ دادند.

دکتر برومند در مورد امکانات پژوهشی و زیرساخت‌های دانشگاه نیز گفت: وقتی وارد این استان می‌شویم ، آنچه تصورمی نمائیم و آنچه می‌بینیم بسیار متفاوت است. دیدن جوانان مستعد و ایده پردازی که همه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده،و در رشته‌های تحصیلی مختلف ، با خلاقیت و برنامه‌ریزی مشغول فعالیت‌های ارزشمند پژوهشی می باشند.

دکتر بندانی رئیس دانشگاه نیز طی سخنانی به ارائه گزارشی مختصر از زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به رویکرد های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تا جایی که توانسته دانشجویان خود را در مسیر کسب ‌وکار ، ایده پردازی‌ها  واستارتاپ ها سوق داده،  وسعی داشته تا با همین دیدگاه  به سمت جلو حرکت ‌نموده، ضمن آن‌که در طول سال تحصیلی هم با برگزاری این قبیل رویدادها درصدد تقویت ورشد آنها بوده است.

وی ادامه داد:  یکی از اقدامات مهم ما در دانشگاه سیستان و بلوچستان تصویب سند راهبردی است. ایشان گفت: ما تمام سعی وتلاش خود را می نمائیم تا در پایان این سند راهبردی، دانشگاه را به لیست 15 دانشگاه برتر کشور برسانیم ، وی یاد آور شد دانشگاه سیستان وبلوچستان  در حال حاضر جزو 20 دانشگاه اول (سطح " ب") کشور می باشد .

رئیس دانشگاه در مورد آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز گفت : ما در بحث تحصیلات تکمیلی پیشرفت های خوبی داشته ایم و در حال حاضر ، بالغ بر 40 درصد از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.که از این تعداد حدود 3000 دانشجو در مقطع فوق لیسانس و 1000 دانشجو ی دیگر در مقطع دکتری در حال تحصیل می باشند.

وی یکی از رویکردها  و ماموریت های دانشگاه سیستان و بلوچستان را بحث چالش ها و پتانسیل های استان ذکر نمود و خاطر نشان کرد که این دانشگاه از موقعیت های جغرافیایی استان غافل نیست و تمام توانایی های بالقوه استان را برای برطرف نمودن مشکلات آن مد نظر دارد.

ایشان در بحث بین المللی شدن دانشگاه افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان امسال برای اولین بار مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی را از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری  اخذ نموده ، ودر حال حاضر 50 دانشجوی بین المللی از سوی وزارت علوم به ما معرفی شده اندکه از این تعداد 25 نفر مشغول به تحصیل ، و25 نفر دیگر در ابتدای ترم دوم مراحل پذیرش را تکمیل خواهند نمود.

وی در خاتمه به بحث زیر ساخت های اینترنتی دانشگاه ، بحث بهینه سازی فضای سبز و گیاهانی سازگار با آب و هوای استان ، مجتمع نوآوری وفناوری و انرژی های تجدید پذیر پرداخت و به دستاوردهای دانشگاه در این زمینه نیز اشاره نمود.

گفتنی است در ادامه مراسم اعضای هیئت علمی نقطه نظرات و سئوالات پژوهشی خود را مطرح ، و معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری به آنان پاسخ دادند

 

 

 

امتیاز به خبر :