اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دومین کنفرانس سیستم های دینامیکی و نظریه های مهندسی

 دومین کنفرانس سیستم های دینامیکی و نظریه های مهندسی

دومین کنفرانس سیستم های دینامیکی و نظریه های مهندسی صبح روز چهارشنبه 7 آذر ماه در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه با حضور اساتید و پژوهشگران علم ریاضی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آئین افتتاحیه کنفرانس دکتر کردی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه طی سخنانی در زمینه اهداف برگزاری این کنفرانس و ارتباط آن با علم ریاضی گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس ها دستیابی به فردا یی بهتر و روشن است، این که ما چطور می توانیم یک اقتصاد دانش بنیان، کارآفرین و محصول محور داشته باشیم، چراکه در دنیای امروز هر ملتی که قدرت اقتصادی و بار علمی توانمند تری داشته باشد می تواند در عرصه جهانی قدرتمند تر باشد.

وی در ادامه در مورد ارتباط بین علم ریاضی و اقتصاد دانش بنیان نیز مطالبی را به تفضیل مطرح نمود و خاطر نشان کرد: اگر ما از قرون وسطی تا الان، نگاهی به علوم بیندازیم متوجه می شویم که تکنولوژی ، محور شده ، و جوامعی که خلاق و پرسشگر بوده انددر آن جوامع  اختراع  و فناوری ایجاد، و اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است.

ایشان با اشاره به این نکته که نسلی که به ریاضیات علاقه نداشته باشد در آن جامعه خلاقیت نیز کاشته نمی شود گفت: مشکل فعلي ما  این است که دانش آموزان ما نسبت به نسل قبل از خود، زیاد پرسشگر نيستند .

وی خاطر نشان کرد آن چه که امروز در بحث هوش اجتماعی مورد توجه است، بحث پرسشگری و خلاقیت است چراکه در این بحث، ریسک پذیری حرف اول را می زند و تا زمانی که به بحث آموزش ، به ویژه در زمینه ی علم ریاضی توجه نکنیم و نوع نگاه آموزشی را در آن عوض نکنیم نمی توانیم در اقتصاد دانش بنیان موفقیت کسب نمائیم.

دکتر رضایی رئیس دانشکده ریاضی نیز طی سخنانی در مورد تاریخچه دانشکده ریاضی و پیشینه برگزاری کنفرانس های سیستم های دینامیکی و نظریه های مهندسی گفت: گروه ریاضی دانشگاه سیستان وبلوچستان حاصل ادغام دو گروه ریاضی تربیت معلم وگروه ریاضی دانشگاه سیستان وبلوچستان بوده که هر دو قدمت 40 ساله داشته و هر دوی آنها در سال 52 شروع به کار کرده اند.

وی گفت: در سال 71 این دو گروه درقالب یک گروه و زیر نظر دانشکده علوم دانشگاه سیستان وبلوچستان باهم ادغام شده اند. و درحال حاضر نیز این دانشکده در 6 گرایش دانشجوی ارشد و دکتری داشته كه با 41 عضو هیئت علمی (دکتری) و 800 دانشجو كماكان به فعاليت خود ادامه مي دهد.

ایشان در مورد پیشینه برگزاری این کنفرانس هم گفت: اولین کنفرانس سیستم های دینامیکی و نظریه های مهندسی درسال 95 در ماهان کرمان با هدف هم اندیشی و تبادل اطلاعات تخصصی و ایجاد بستر و محیطی مناسب برای دانشجویان به منظور استفاده از تجربیات پیشکسوتان این رشته برگزارشد. وی افزود: دومین کنفرانس نیز با محورهای سیستم های دینامیکی، توپولوژی، نظریه هربودیک و به میزبانی دانشگاه سیستان وبلوچستان در حال برگزاری است.

وی درمورد آمار شرکت کنندگان این کنفرانس هم گفت:، تعداد شرکت کنندگان این همایش 56 نفر، و تعداد  مقالات رسيده 44 مقاله در قالب 30 سخنرانی و 14 پوستر بوده است که به مدت دو روز برگزار میگردد.

لازم به ذکر است در خاتمه افتتاحیه این کنفرانس از خدمات و تلاش های پروفسور هنری پیشکسوت علم ریاضی تجلیل و قدر دانی شد

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط