اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار هیات رئیسه دانشگاه با استاندار سیستان و بلوچستان

دیدار هیات رئیسه دانشگاه با استاندار سیستان و بلوچستان

اعضای هیات رئیسه دانشگاه در اولین روزهای انتخاب استاندار سیستان و بلوچستان با ایشان دیدار کردند.

در پی انتصاب مهندس احمد علی موهبتی به عنوان استاندار جدید استان سیستان و بلوچستان اعضای هیات رئیسه دانشگاه در محل استانداری با ایشان دیدار کردند.

در این دیدار رئیس دانشگاه با تشریح وضعیت دانشگاه در ابعاد مختلف و با ارائه آمار بخشهای متعدد دانشگاه، برنامه های جاری و اهداف بلند مدت دانشگاه را تبیین نمود.

دکتر بندانی در این دیدار با شمردن اولویت های اساسی 8 گانه دانشگاه و تمرکز فعالیت های پژوهشی بر این اولویت ها بر رسالت دانشگاه در خصوص تعامل گسترده با بخشهای مختلف جامعه اشاره و افزود: دو رویکرد اساسی در دانشگاه مدنظر قرار گرفته است که یکی استفاده و عملیاتی نمودن ظرفیت ها و پتانسیلهای بالقوه استان و دیگری شناسایی نقاط آسیپ پذیر و ارائه راهکارهای علمی و کارآمد برای برون رفت از آنها به مدیران اجرایی استان می باشد.

وی رویکرد دانشگاه به مقوله کارآفرینی و افزایش اشتغال پذیری دانشجویان را یکی از برنامه های جدی دانشگاه برشمرد که گامهای مهمی با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری و همچنین مرکز فن بازار در این خصوص برداشته شده است.

دکتر بندانی توسعه زیرساخت های پژوهشی و آزمایشگاهی در دانشگاه را زمینه ساز فعالیت های ارزنده علمی محققان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز صنعتی استان برشمرد و همچنین توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، وجود مرکز آپا و داده ها و توسعه شبکه اینترنتی و پهنای باند آن را از مزایای کم نظیر دانشگاه سیستان وبلوچستان در بین دانشگاههای کشور ارزیابی نمود. وی آمادگی دانشگاه را برای مشارکت عملی و تاثیرگذار در رشد و توسعه استان را اعلام و در پایان از استاندار جهت حضور در دانشگاه و ایجاد باب گفتگو و تبادل نظر با دانشگاهیان دعوت به عمل آورد.

استاندار نیز در این دیدار ضمن برشمردن اهمیت و جایگاه علم و دانایی در فرآیند رشد و توسعه، رویکرد مدیریت استان را تلاش در راستای جلب همکاری مراکز دانشگاهی در مراحل بررسی و اجرای پروژه های استان برشمرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از آمادگی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در مشارکت در پیشرفت همه جانبه استان، ابراز داشت: کارگروهها و کمیته هایی در تمامی بخشها در حال شکل گیری است که دانشگاه عضو ثابت تمامی آنها خواهد بود و لازم است از این پتانسیل ارزشمند به نحو شایسته بهره برداری شده و توان علمی پژوهشگران و محققان برای آبادانی و عمران استان مصروف گردد. وی ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت با حضور در دانشگاه پذیرای نقطه نظرات دانشگاهیان در ابعاد مختلف باشد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط