اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم افتتاحیه ویژه‌برنامه‌های دانشگاه به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی

مراسم افتتاحیه ویژه‌برنامه‌های دانشگاه به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی

مراسم افتتاحیه آغاز هفته جهانی کارآفرینی، در تالار معراج دانشگاه برگزار شد.

این رویداد با سخنان دکتر مهدی زیودار سرپرست مرکز کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون اهمیت کارآفرینی، و برشمردن مناسبت‌ها و برنامه‌های منجسم دانشگاه ویژه این هفته گشایش یافت. وی همچنین با یادآوری تاریخچه بزرگداشت پدیده کارآفرینی در جهان، به سابقه بیش از یک دهه‌ی برگزاری این مراسم در کشورمان، اشاره نمود.

دکتر زیودار در بخش دیگری از سخنان خویش، در رابطه با اهمیت کارآفرینی به عنوان یک رشته علمی سخنانی ایراد، و خاطر نشان ساخت که پدیده کارآفرینی، یک پدیده چند بعدی است و به‌عنوان یک رشته علمی متمایز، مجموعه ای یکپارچه از نظریه‌های منسجم می‌باشد.

وی تصریح کرد که جهت‌گیری آینده کارآفرینی، به سمت «زمینه‌‌سازی» است و بر لزوم انجام پژوهش های کیفی بیشتر و توسعه مفاهیم، الگوها و نظریه‌ها برخاسته از شرایط خاص محیط کسب و کار کشور، تأکید نمود.

در این رویداد، که با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه ، و دکتر سعیدی، کارآفرین و رئیس هیأت مدیره حمل و نقل و پایانه‌های استان همراه بود، دکتر رودینی کارشناس کارآفرینی نیز به انجام سخنرانی در خصوص تاریخچه کارآفرینی، اقتصادهای توسعه‌یافته و جایگاه شرکت های دانش‌بنیان پرداخت.

در بخش هایی از این مراسم، ضمن نمایش کلیپ‌های خلاقانه و متنوع پیرامون ابعاد مختلف کارآفرینی، واحد «آریا گوهر»، یکی از استارتاپ‌های موفق دانشگاه سیستان و بلوچستان در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، توسط مهندس سالاری، بنیانگذار این استارتاپ، معرفی شد و کارآفرین برتر کشوری، مهندس صیادی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی دانشگاه به ارائه تجارب کارآفرینانه خویش پرداخت.

در ادامه، مسابقه‌ای ویژه ی ایده‌پردازی کارآفرینانه، به‌صورت رویداد «ایده‌شو» توسط مهندس کیخا، کارشناس و مربی مدرسه کسب و کار دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. در این مسابقه مهیج، دانشجویان ضمن ایده‌پردازی، به ارائه ایده‌های متنوعی پرداختند که در پایان، ایده‌های کارآفرینانه برتر، توسط هیأت داوران، معرفی شدند.

در پایان، پس از بخش معرفی کتاب‌های برتر در حوزه کارآفرینی، دکتر شیهکی مدیر گروه کارآفرینی دانشگاه ، بحث‌هایی در رابطه با موضوع این رویداد عنوان کرد و بر لزوم اهتمام مضاعف دانشجویان به‌منظور کشف استعدادهای کارآفرینانه خویش، تأکید نمود.

گفتنی است در این مراسم که به همت مرکز کارآفرینی، انجمن و کانون کارآفرینی دانشگاه برگزار گردید، عناوین و زمان‌بندی ویژه‌برنامه‌های متنوع دانشگاه به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در اختیار دانشجویان، مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی قرار گرفت.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط