اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با دانشگاهیان استان

دیدار مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با دانشگاهیان استان

دیدار مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با دانشگاهیان استان در روز پنج شنبه 22 آذرماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در جلسه دیدار با روسای دانشگاه های سیستان وبلوچستان که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد ، طی سخنانی در زمینه ی دستاوردهای فرهنگی گفت: موضوع سند دانشگاه اسلامی که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قراردارد به زودی در سند راهبردی دانشگاه ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی بیان داشت : در حوزه فرهنگی محدودیت های بودجه ای داریم وکمک هایی که در این زمینه می شود آورده های بسیار گسترده ای خواهد داشت.

رستمی با تاکید بر لزوم دقت در جذب هیئت های علمی خاطر نشان کرد: از آنجائی که استان سیستان وبلوچستان دچار کمبود استاد حق التدریس است باید نیروهایی را جذب کند که 30 سال فعالیت ماندگار وموثر داشته باشند.

دکتر بندانی رئیس دانشگاه نیز طی سخنانی به تشریح دستاوردهای علمی وپژوهشی دانشگاه سیستان وبلوچستان به عنوان قطب علمی ونماد آموزش عالی جنوب شرق کشور پرداخت.

ایشان  این دانشگاه را به‌عنوان قطب وزین علمی و‌ پژوهشی در منطقه جنوب شرق کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این دانشگاه به دلیل برخورداری از امکانات و اساتید مجرب تنها به جایگاه آموزشی خود در استان بسنده نکرده و تلاش کرده است با توجه به پتانسیل‌ها و‌ نیازهای منطقه همواره خدمات ارزشمندی را در راستای توسعه استان ارائه و در بحث بین‌المللی قدم‌های محکمی بردارد.
وی گفت: در حال حاضر اين دانشگاه به‌عنوان دانشگاه بین‌المللی در استان شناخته‌شده و به پیشرفت‌های خوبي درزمينه ى اينترنت و فناوری اطلاعات دست‌یافته است.
دکتر بندانی به زیرساخت‌های اینترنتی، مرکز آپا و مرکز محاسبات سریع اشاره كرد و از پهناى باند بالاى اين دانشگاه به‌عنوان يكي از دستاوردهاى سال‌های اخير یادکرد
رئيس دانشگاه در انتها در مورد بخشي از دستاوردهاى بین‌المللی دانشگاه افزود: 5 نفر از اساتید دانشگاه جزء اساتید برجسته جهانی هستند. دو نفر جز دانشمندان یک درصد برجسته دنیا هستند
ایشان در زمینه‌های فرهنگی نیز خاطرنشان کرد: نزدیک به 130 تشکل دانشجویی اعم از انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، تشکل‌های اسلامی و نشریات در دانشگاه فعال می‌باشند

وی در خصوص برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی بیان کرد: درترم آینده زنگ کرسی با حضور تمامی دانشجویان و خارج از وقت کلاسی برگزار خواهد شد.
ایشان خاطرنشان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف و نظام آموزش عالی در استان گام برمی‌دارد.

لازم به ذکر است روسای سایر دانشگاه‌های استان نیز مسائل ودیدگاههای خود را مطرح نمودند.
همچنین در جلسات جداگانه‌ای حجت‌الاسلام رستمي با تشکل‌های دانشجويي و اعضای هیئت‌علمی ديدار و گفتگو كرد.

 

امتیاز به خبر :