اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم نواختن زنگ هفته پژوهش

مراسم نواختن زنگ هفته پژوهش

زنگ آغاز هفته پژوهش و فناورى صبح روز شنبه ٢٤ آذر ماه در مدرسه نرجس به صدا در آمد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، طی مراسمی با حضور روساى دانشگاه های سيستان و بلوچستان ، علوم پزشكي و آموزش و پرورش استان، و هم زمان با آغاز هفته پژوهش و فناورى زنگ هفته پژوهش در دبيرستان نرجس به صدا درآمد.
دكتر عليرضا بنداني رئيس دانشگاه با سخنانی در اين مراسم ضمن سپاس از تمامی پژوهشگران عرصه علم و دانش گفت : لازم است از دبيران و معلمان كه با توجه به خطیر بودن رسالت تعليم و تعلم ، وظایف خود را به نحو احسن انجام مي دهند، تجليل و قدرداني كنيم. همچنين شایسته است تا صمیمانه ترین تبریکات  خود را به مناسبت اولین روز از این هفته که به نام روز پژوهش، فناورى ،  مدرسه و دانشگاه نام گذاری شده، به شما آينده سازان كشور عزيزمان تقدیم نمائیم .

وی در مورد نام گذارى روزهاى هفته پژوهش و فناورى هم بیان داشت : همه ساله در تقويم آموزشی كشور يك هفته با نام هفته پژوهش و فناورى نام گذارى مي گردد كه امسال نیز اين هفته از ٢٤ تا ٢٨ آذر ماه این گونه نام گذارى شده است:
- شنبه 24 آذر روز پژوهش، فناورى ، مدرسه و دانشگاه.
- یکشنبه 25 آذر روز پژوهش، فناورى ،رسانه و تجليل از پژوهشگران برجسته.
- دوشنبه 26 آذر روز پژوهش، فناورى و چالشهاى ملی.
- سه شنبه 27 آذر روز پژوهش ، فناورى و علوم انسانی و هنر .
- و چهارشنبه 28 آذر روز پژوهش، فناورى و مسئوليت اجتماعی به اضافه پژوهش، فناورى و تعاملات بين المللی .
رئيس دانشگاه با ذكر حديث :" العلم سلطان"به نقش علم وپژوهش در توسعه و پیشرفت جوامع مترقی و پیشرو  افزود: هر كشورى كه بتواند از علم و فناورى بالاترى برخوردار باشد مي تواند در همه زمينه ها پيشرو و صاحب نظر باشد از اين رو همه ما بايد به دنبال دانش ، دانايي و پژوهش باشيم.
وى خاطر نشان نمود: ميان توليد مقالات علمی و جايگاه علمی ، پژوهشی و صنعتی هر كشور رابطه مستقيمی وجود دارد و ما شاهد آن هستيم كه ميزان پيشرفت و كارآيی هر كشور با هزينه هايی كه صرف پژوهش و فناورى مي نمايند رابطه تنگاتنگی وجود دارد.
ايشان افزودند: در كشورهاى پيشرو و صنعتی سه تا پنج درصد توليد ناخالص كشور صرف هزينه های پژوهشی گردیده ، ضمن آن كه در دنياى امروز، كشورهایی که صاحب تکنولوژی بوده و در دنیا حرفی برای گفتن دارند همیشه به دو مورد از همه بیشتر توجه شده، یکی پيش بردن مرزهاى دانش با تحقيق و دانش و ديگرى رشد و توسعه و تعالي اجتماعي و فرهنگي. وى گفت : هر جامعه ای كه به اين موارد توجه نمايد در دنيا برتر و پيشرو است.
دکتر بندانی در خاتمه اظهار داشت : هم مدارس و هم دانشگاه های ما بايد رويكرد پژوهشی و تحقيقی و پرسشگرانه داشته باشد .
گفتنی است در ادامه مراسم زنگ آغاز هفته پژوهش به صدا در آمد، و از دانش آموزان پژوهشگر و مخترع تجليل و قدردانی شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط