اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری رویداد دو روزه "دوست علمی" در مجتمع فناوری و نوآوری

برگزاری رویداد دو روزه "دوست علمی" در مجتمع فناوری و نوآوری

رویداد دوست علمی در روزهای  14 تا 15 آذرماه 1397 به مدت دو روز به همت بنیاد ملی نخبگان و با همکاری مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد.

به گزارش مجتمع فناوری و نوآوری، این رویداد با هدف ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و با حضور تعداد کثیری از دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه حاشیه شهر زاهدان و فرزندان اقشار شاهد و ایثارگر بنیاد شهید استان، در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه، برگزار شد.
طی آیین گشایش این رویداد، دکتر پهلوانی رئیس بنیاد نخبگان استان، برنامه های متنوع این رویداد را برشمرد و ابراز امیدواری کرد که محتوای این طرح، برای کلیه مخاطبان، مفید واقع شود.

دکتر شاه رضایی مدیر کل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان نیز ضمن اشاره به سند بنیاد نخبگان، اهمیت طراحی برنامه‌های برون‌مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان مستعد را متذکر شد. ودر ادامه دکتر مهدی زیودار سرپرست مرکز کارآفرینی دانشگاه ، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اهمیت و تأثیرگذاری رویداد دوست علمی، به ارائه مباحثی پیرامون زیست‌بوم کارآفرینی در مجتمع فناوری و نوآوری و سیاست‌های کلان این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه نسل سوم یا کارآفرین پرداخت.
از برنامه‌های منجسم این رویداد می توان به  انجام آزمایشات مختلف در حوزه علوم پایه (زیست شناسی، زمین شناسی و شیمی)، برگزاری ایده شو، آشنایی با مباحث جدید در حوزه‌های مختلف زیست‌شناسی، بیوشیمی، گیاهان دارویی، مبحث بسیار مهیج اختر زیست‌شناسی،مهندسی پزشکی و کاربردهای اصول و تکنیک‌های مهندسی در زیست‌شناسی و پزشکی، رشته بینایی‌سنجی و پیشرفت‌های اخیر حوزه اپتومتری و چگونگی ادامه تحصیل در این حوزه و همچنین، معاینه چشم دانش‌آموزان را نام برد .



 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط