اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار و گفتگوی مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با روسای دانشگاه های استان

دیدار و گفتگوی مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  با روسای دانشگاه های استان

سید ضیاء هاشمی مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)  شامگاه چهارشنبه پنجم دی ماه 97 در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان با روسای دانشگاه های استان و جمعی از اساتید دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در این نشست طي سخناني به ظرفیت های طبیعی و انسانی این استان اشاره کرد و گفت: ده ها مرکز آموزش عالی در این استان وجود دارد و 110 هزار دانشجو در مراکز علمی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

علیرضا بندانی با بیان اینکه 50 تا 60 درصد دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بومی هستند، افزود: افزون بر سه هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های این استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 1500 کیلومتر مرز آبی و خاکی، اقلیم متفاوت و متنوع جغرافیایی، معادن غنی از جمله ظرفیت های عظیم و خدادادی سیستان و بلوچستان است.

ایشان تصریح کرد: انواع انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، امواج، گرمای زمین و باد مجموعه ای بی نظیر است که امکان تولید انرژی فراوان را در این استان میسر می کند.

وی گفت : برای حل مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان از همکاران هیات علمی در دانشگاه ها درخواست کردیم تا سندی راهبردی تهیه و تدوین شود که بتوانیم تاثیر بهتری در حل مسائل مردم و جامعه داشته باشیم.

سید ضیاء هاشمی مدیر عامل ایرنا نیز اظهار داشت: در این شرایط سخت اقتصادی فعلی رویکرد دولت دوازدهم تبدیل تهدیدها به فرصت است و باید از این مقطع بحرانی بر پایه یک اقتصاد شفاف، سالم و پویا گذر کنیم.

وی افزود: در این شرایط برای برون رفت از بحران، آنچه پیش بینی شده اقتصاد دانش بنیان است که در این زمینه دانشگاه نقشی محوری برعهده دارد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا ادامه داد: این در حالیست که در شرایط فعلی کشور به دلیل وجود بیکاری دانشگاه در حال تبدیل شدن به یک معضل است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا سال 1400 یک میلیون نفر با مدارک دکتری و فوق لیسانس از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل  شوند و این موضوع به چالشی جدی تبدیل خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه هم اینک هزاران تحصیلکرده دکتری در کشور وجود دارند، تصریح کرد: این شرایط به معنای تبدیل فرصت به تهدید و اتفاقی ناگوار محسوب می شود چرا که دانشگاه های موجود در کشور از سطح دانش و وضعیت علمی خوبی برخوردارند اما کارکردها و مسئولیت های اجتماعی آنها در جامعه بروز نیافته است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید در تحولات اجتماعی، اقتصادی با برنامه مدون و مشخص نقش اساسی ایفا کنند همچنان که در کشورهایی نظیر آلمان و ترکیه دانشگاه ها هدفمند و معطوف به واقعیت ها برای دولت ها به ایجاد فرصت می پردازند.

گفتنی است در این نشست برخی روسای دانشگاه های سیستان و بلوچستان و همچنین اعضای هیات علمی به بیان برخی مشکلات موجود استان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند و راهکارهای مقتضی را پیشنهاد دادند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط