فرایند و مدارک لازم برای راه اندازی یا ایجاد رشته
-
درج عنوان رشته درخواستی در برنامه پنجساله آموزشی گروه
-
تهیه گزارش توجیهی راه اندازی یا ایجاد رشته
-
به روز بودن شناسنامه اعضای هیأت علمی مورد نیاز برای راه اندازی یا ایحاد رشته در سایت دانشگاه
-
بررسی و تصویب راه اندازی یا ایجاد رشته در شورای گروه آموزشی
-
ارسال نامه مدیر گروه آموزشی به انضمام مصوبه گروه به همراه گزارش توجیهی راه اندازی رشته مورد درخواست و برنامه درسی آن (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا برنامه تدوین شده توسط گروه برای رشته های جدید) به دانشکده؛
-
بررسی و تصویب راه اندازی یا ایجاد رشته در شورای دانشکده
-
ارسال نامه رئیس دانشکده به انضمام مصوبه دانشکده و سایر مدارک فوق به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
-
ارجاع تمام مدارک و مستندات به کارشناس برنامه ریزی و گسترش آموزشی دانشگاه
-
بررسی و رفع نواقص مدارک رشته شامل: گزارش توجیهی، جداول مورد نیاز و ... توسط کارشناس برنامه ریزی و گسترش آموزشی دانشگاه؛
-
بررسی و موافقت یا عدم موافقت با راه اندازی یا ایجاد رشته درخواستی در شورای سیاستگذاری آموزشی با حضور اعضاء و متخصصان ذیربط
-
بررسی و تصویب یا عدم تصویب راه اندازی یا ایجاد رشته درخواستی در هیات رئیسه دانشگاه
-
ارسال درخواست رشته برای اخذ مجوز به دفتر شورای گسترش آموزش عالی وزارت عتف از طریق سامانه hes و یا ارسال رشته های جدید تدوین شده از طریق شبکه دولت اتوماسیون اداری به وزارت عتف
-
پیگیری فرایند بررسی و تصویب رشته در کمیته های تخصصی، شورای گسترش، کمیسیون آموزش عالی و ... وزارت عتف و ابلاغ نتیجه آن توسط کارشناس برنامه ریزی و گسترش آموزشی دانشگاه