اخبار


اخبار

فراخوان فصل پاییز 1400 فصلنامه آموزشی

  • 10 مهر 1400
  • Article Rating
فصلنامه آموزشی دانشگاه در فصل پاییز با محورهای زیر در دو نوع مروری (review) و موردی (case study) مقاله می پذیرد. بازه دریافت مقالات از 10 مهر 1400 تا 30 آبان 1400 است.

به نام خدا

فراخوان فصل پاییز فصلنامه آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان

رویکرد حوزه آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1400، بازنگری برنامه های درسی با محوریت ارتقا اشتغال پذیری دانش آموختگان و پاسخگویی به نیاز جامعه و روزآمد کردن محتوای دروس است. در این راستا، فصلنامه آموزشی دانشگاه در فصل بهار و تابستان به موضوع ارتقا توان اشتغال ­پذیری دانش ­آموختگان اختصاص یافت. بخش عمده راهکارهای پیشنهاد شده در این دو فصل بر بازنگری برنامه های درسی و تقویت جنبه عملی دروس تاکید داشتند. از این رو، در گامی رو به جلو، به منظور طراحی اصولی ایجاد یک درس و نحوه بازنگری آن، فصلنامه آموزشی در فصل پاییز با محورهای زیر در دو نوع مروری (review) و موردی (case study) مقاله می پذیرد. بازه دریافت مقالات از 10 مهر 1400 تا 30 آبان 1400 است. بار دیگر، مشتاق دریافت نظرات روشنگر و تجربیات ارزشمند شما هستیم.

  • مطالعات پشتیبان برای تغییر برنامه­ های درسی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
  • مرور تغییرات برنامه­ های درسی در دانشگاه ­ها در ایران  (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
  • مقایسه تغییرات برنامه­ های درسی در دانشگاه ­های ایران و جهان (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
  • شایستگی های عمومی و تخصصی مورد انتظار در برنامه­ های درسی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
  • انطباق­ پذیری اجزا برنامه درسی (نوع درس، شیوه اجرا و ارزشیابی) با شیوه ­های نوین آموزشی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
  • بازنگری برنامه درسی بر مبنای پایش دانش آموختگان، پایش کارفرما، تحلیل اسناد فرادست و مطالعه تجارب بین المللی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
  • بررسی آیین نامه های تدوین و بازنگری برنامه های درسی سایر دانشگاه ها و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها
  • بایسته ­ها و راهکارهای تقویت دانش برنامه­ ریزی درسی در دانشگاه­ ها
  • طراحی و تدوین برنامه های درسی برای انطباق هر چه بیشتر برنامه های درسی با نیازهای جامعه
  • بررسی الگوهای طراحی و تدوین برنامه های درسی روز آمد
  • استفاده از فناوری­ های نوین در کیفیت بخشی به برنامه ­های درسی
  • ضرورت برنامه ­ریزی میان­ رشته ­ای­ ها در استان سیستان و بلوچستان
  • آینده ­پژوهی در برنامه ­ریزی­ های درسی دانشگاه
  • موانع تغییر در برنامه­ های درسی دانشگاهی
  • راهکارهای نهادینه کردن بازنگری مستمر
  • استانداردسازی برنامه ­های درسی با توجه به معیارهای علمی و قوانین و مقررات مربوطه
  • نقشه راه و دستاوردهای اجرای آیین­ نامه تدوین و بازنگری برنامه ­های درسی (سال 94) مصوب شورای عالی برنامه­ ریزی آموزشی
امتیاز به خبر :