فصلنامه آموزشی دانشگاه در فصل پاییز با محورهای زیر در دو نوع مروری (review) و موردی (case study) مقاله می پذیرد. بازه دریافت مقالات از 10 مهر 1400 تا 30 آبان 1400 است.
به نام خدا
فراخوان فصل پاییز فصلنامه آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان
رویکرد حوزه آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1400، بازنگری برنامه های درسی با محوریت ارتقا اشتغال پذیری دانش آموختگان و پاسخگویی به نیاز جامعه و روزآمد کردن محتوای دروس است. در این راستا، فصلنامه آموزشی دانشگاه در فصل بهار و تابستان به موضوع ارتقا توان اشتغال پذیری دانش آموختگان اختصاص یافت. بخش عمده راهکارهای پیشنهاد شده در این دو فصل بر بازنگری برنامه های درسی و تقویت جنبه عملی دروس تاکید داشتند. از این رو، در گامی رو به جلو، به منظور طراحی اصولی ایجاد یک درس و نحوه بازنگری آن، فصلنامه آموزشی در فصل پاییز با محورهای زیر در دو نوع مروری (review) و موردی (case study) مقاله می پذیرد. بازه دریافت مقالات از 10 مهر 1400 تا 30 آبان 1400 است. بار دیگر، مشتاق دریافت نظرات روشنگر و تجربیات ارزشمند شما هستیم.
- مطالعات پشتیبان برای تغییر برنامه های درسی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
- مرور تغییرات برنامه های درسی در دانشگاه ها در ایران (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
- مقایسه تغییرات برنامه های درسی در دانشگاه های ایران و جهان (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
- شایستگی های عمومی و تخصصی مورد انتظار در برنامه های درسی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
- انطباق پذیری اجزا برنامه درسی (نوع درس، شیوه اجرا و ارزشیابی) با شیوه های نوین آموزشی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
- بازنگری برنامه درسی بر مبنای پایش دانش آموختگان، پایش کارفرما، تحلیل اسناد فرادست و مطالعه تجارب بین المللی (با تاکید بر یک مقطع و رشته خاص)
- بررسی آیین نامه های تدوین و بازنگری برنامه های درسی سایر دانشگاه ها و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها
- بایسته ها و راهکارهای تقویت دانش برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها
- طراحی و تدوین برنامه های درسی برای انطباق هر چه بیشتر برنامه های درسی با نیازهای جامعه
- بررسی الگوهای طراحی و تدوین برنامه های درسی روز آمد
- استفاده از فناوری های نوین در کیفیت بخشی به برنامه های درسی
- ضرورت برنامه ریزی میان رشته ای ها در استان سیستان و بلوچستان
- آینده پژوهی در برنامه ریزی های درسی دانشگاه
- موانع تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی
- راهکارهای نهادینه کردن بازنگری مستمر
- استانداردسازی برنامه های درسی با توجه به معیارهای علمی و قوانین و مقررات مربوطه
- نقشه راه و دستاوردهای اجرای آیین نامه تدوین و بازنگری برنامه های درسی (سال 94) مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی