اخبار


اخبار

نشست خبری معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اصحاب رسانه

  • 21 بهمن 1400
  • Article Rating
معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه توانسته در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه پیرامونی خودش چه مشکلات منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دکتر فرهاد شهرکی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: تا قبل از انقلاب دانشگاه‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌بردند و تعداد دانشجوهای سیستان و بلوچستان حدود یک‌هزار نفر بود اما هم‌اینک به برکت نظام مقدس به ۱۰۰ هزار دانشجو می‌رسد.

وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان تلاش داشته در پنج دهه فعالیت امانتدار خوبی برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و جامعه محور بودن باشد یعنی همراه با نقش‌هایی که دانشگاه‌ها باید ایفا کند سعی کرده این ماموریت‌ها را نیز به خوبی به سرانجام برساند.

معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانشگاه این استان توانسته در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه پیرامونی خودش چه مشکلات منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

وی بیان کرد: در دنیای امروز مسائل و مشکلات مختلف در دستگاه‌های اجرایی حل نمی‌شود بلکه در اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها با سرپنجه عالمان و اندیشمندان برطرف خواهد شد.

دکتر شهرکی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌های کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال‌های ( ۹۴_۹۵ رتبه ۳۵، در بازه ۹۵_۹۶ رتبه ۳۶، ۹۶_۹۷ رتبه ۴۰، ۹۷_ ۹۸ رتبه ۴۱) و با تلاش  در سال ۹۹_۱۴۰۰ رتبه ۲۶ رسیدیم.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم تا با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بتوانیم زمینه لازم را فراهم کنیم تا دانشجویان بهتر با مسائل سیستان و بلوچستان، محل تحصیل و زندگی خود آشنا باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با تلاش اعضا هیات‌علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان و تلاش‌های حوزه فناوری اطلاعات در انعکاس این دستاوردها در سال‌های اخیر، همواره شاهد ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام‌های گوناگون رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی بوده‌ایم به‌گونه‌ای که در جدیدترین نتایج اعلام‌شده از سوی نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در ژانویه ۲۰۲۱، رتبه جهانی دانشگاه سیستان و بلوچستان از میان ۱۲ هزار دانشگاه جهان به رتبه ۲۳۹۹ و در میان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور به رتبه ۲۸ ارتقا یافته است.

دکتر درمحمد کردی تمندانی افزود: این رتبه با احتساب دانشگاه‌های وزارت بهداشت، دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور ۴۶ کشوری است.

وی گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی نظام وبومتریکس، ۶۴۹ دانشگاه و مؤسسه ایرانی و ۱۲۰۰۰ دانشگاه و مؤسسه آموزشی در سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

 

 

امتیاز به خبر :