اخبار


اخبار

مدارک لازم جهت دریافت دانشنامه دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی

  • 25 شهریور 1401
  • Article Rating

با توجه به عدم پرداخت شهريه و بهره مندي از مزاياي آموزش رايگان توسط دانش آموختگان دوره های روزانه، این افراد در زمان فراغت از تحصيل (به شرط عدم منع قانونی نظام وظیفه) گواهي موقت پايان تحصيلات متضمن مدت تعهد به آموزش رايگان با توجه به سهميه قبولي در كنكور سراسري و مبلغ بدهي به صندوق رفاه دانشجويان، جهت استخدام در ايران دريافت مي دارند. 

تحويل اصل مدرك تحصيلي (دانشنامه) و ديگر مدارك تحصيلي منوط به انجام مدت تعهد و پرداخت بدهي هاي صندوق رفاه مي باشد.

۲-  تحویل ریز نمرات رسمی و تأیید شده به دانشجو (در هر زمانی از تحصیل و یا پس از آن) فقط منوط به ارائه گواهی عدم تعهد خدمت رایگان (برای دانشجویان روزانه) و یا عدم بدهی به دانشگاه (برای دانشجویان شبانه) می باشد.

برای تحویل ریزنمرات لزومی به روشن بودن وضعیت نظام وظیفه و یا میزان بدهی صندوق رفاه نمی باشد.

 مدارک لازم جهت صدور گواهینامه موقت

1-   دو قطعه عکس 4 *3 تمام رخ و رنگی، گرفته شده در سال جاری (برای خانم ها با حجاب کامل و بدون آرایش و برای آقایان با رعایت کلیه شئونات اسلامی)

2-     کپی کارت ملی و کپی تمام صفحات شناسنامه
3-    انجام تسویه حساب
4-    ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا ارائه موارد مربوط به بندهای زیر :
الف)  داشتن کارت معافیت موقت (کفالت، پزشکی، معافیت برادر و یا فرزند اسیر) با مدت اعتبار.
ب)    داشتن گواهی اشتغال به تحصیل مقاطع تحصیلی بالاتر در نیمسال جاری با تاریخ اعتبار مربوطه با درج شماره معافیت تحصیلی تائید شده برای مشمولینی که در حال تحصیل در مقاطع بالاتر می باشند.
ج)    داشتن گواهی صادره از نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر استخدام رسمی و پیمانی در سازمانهای مذکور.
د)     داشتن گواهی صادره از نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر اشتغال به خدمت دوره ضرورت با ذکر نداشتن غیبت
ه)     داشتن دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت با تاریخ اعتبار
و)     تمبر به مبلغ 10.000 ریال  از بانک ملی

مقررات لغو تعهد خدمت فارغ‌التحصیلان
دانشجویانی که از آموزش رایگان استفاده می‌نمایند مکلفند برابر مدتی که از تحصیل رایگان استفاده کرده‌اند در ایران خدمت نمایند.
در صورت استنکاف از انجام تمام یا قسمتی از خدمت مذکور باید هزینه تحصیلات رایگان را تمام یا به تناسب مدتی که خدمت نکرده‌اند برای لغو تعهد خدمت به دولت بپردازند.
چنانچه ظرف ۶ ماه پس از فراغت از تحصیل دانش آموختگان بهره‌مند از تحصیلات رایگان امکان اشتغال برای آنان فراهم نگردد و وزارت کار و امور اجتماعی نیز عدم کاریابی را اعلام نماید تعهد خدمت این گونه دانش آموختگان لغو شده اعلام می‌گردد. بر این اساس چنانچه دانش آموختگان اصالتا و یا به وکالت بلافاصله در فرصت شش ماهه پس از فراغت از تحصیل نسبت به درخواست کار اقدام نموده باشند و امکان کاریابی برای ایشان حسب گواهی وزارت کار فراهم نگردیده باشد مشمول امتیازات مربوط به لغو تعهد می‌باشند. اما اگر بعد از فرصت ۶ ماهه اقدام به تحویل درخواست و حتی اخذ گواهی نمایند مستنکف محسوب گردیده و نمی‌توانند از مزایای لغو تعهد پیش‌بینی شده برخوردار گردند.

مدارک لازم جهت دریافت دانشنامه:
الف: به صورت حضوری
1.    شش قطعه عکس 4 *3  تمام رخ و رنگی ، گرفته شده در سالجاری (برای خانم ها با حجاب کامل و بدون آرایش و برای آقایان با رعایت کلیه شئونات اسلامی)
2.    کپی کارت ملی و کپی تمام صفحات شناسنامه
3.    ثبت نام در سامانه    https://www.usb.ac.ir/alumnireg
4.    ارائه اصل گواهینامه موقت
5.    ارائه تصویر برابربااصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان ؛
6.    ارائه اصل تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان یا امور دانشجویی؛
7.    ارائه گواهی اشتغال به کار از موسسات و ادارات دولتی یا خصوصی (در صورت اشتغال به کار) با ذکر تاریخ شروع ،‌خاتمه یا ادامه آن (حکم کارگزینی)؛
8.    افرادی که بازنشسته شده‌اند نیازی به دریافت گواهی اشتغال به کار ندارند فقط ارائه اصل حکم بازنشستگی کفایت می‌کنند؛
9.    افرادی که در ادارات کل وزارت کار و امور اجتماعی تهران و استانها برای اشتغال به کار ثبت نام کرده‌اند لازم است نامه عدم کاریابی را از اداره یاد شده ارائه نمایند؛
10.    کارکنان وزارت آموزش و پرورش لازم است خلاصه سوابق خدمت دولتی (فرم شماره ۵۰۲) را به همراه نامه شماره ۲ دال بر بلامانع بودن تحویل مدارک به دانشگاه ارائه نمایند؛
11.    فارغ‌التحصیلانی که فاقد شرایط بند ۳ و ۵ هستند در صورت تمایل می‌توانند نسبت به خرید مدت بهره‌مندی از آموزش رایگان خود از طریق  ثبت نام در سامانه سجاد به آدرس http://portal.saorg.ir  اقدام نمایند. همچنین افرادی که گواهی اشتغال به کار آنان مدت بهره‌مندی از آموزش رایگان را تکمیل نمی‌کنند می‌توانند نسبت به خرید مابقی مدت آموزش رایگان از طریق  ثبت نام در سامانه سجاد به آدرس http://portal.saorg.ir  اقدام نمایند.
12.    
دانشجویان شاغل به تحصیل در صورت تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان یا امور دانشجویی می‌توانند با پرداخت هزینه آموزش رایگان از طریق  ثبت نام در سامانه سجاد به آدرس http://portal.saorg.ir   نسبت به دریافت ریزنمرات تأیید شده خود اقدام نمایند.
13.    
شاغلین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است گواهی انجام کار را از اداره عملیات و خدمات پرسنلی ستاد مشترک سپاه - معاونت پرسنلی ویژه - مدیریت دانشجویی با ذکر تاریخ شروع به خدمت ارائه نمایند؛
یادآوری: تحویل دانشنامه و ریزنمرات به شخص دانش آموخته یا وکیل قانونی ایشان با ارائه وکالتنامه محضری صورت می گیرد.

ب: به صورت غیر حضوری
 پست الکترونیک:         amozesh@usb.ac.ir   
تلفن تماس:                    05431136315 
    درخواست دانشنامه با ذکر مشخصات شناسنامه ای، رشته تحصیلی، شماره دانشجویی، آدرس دقیق با ذکر کدپستی و شماره تماس به ایمیل فوق ارسال شود.
 در صورت ارسال پستی مدارک  فیش پرداختی:
•    به مبلغ 450000 ریال
•    به شماره حساب 440100004001073603018951
•    کد شناسه 348073663119000001895100000033 
•    به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه نزد بانک ملی
پرداخت و اصل فیش واریزی را به همراه  آدرس دقیق پستی و شماره تماس به آدرس زیر ارسال نمایید.

زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه سیستان و بلوچستان - مدیریت تحصیلات تکمیلی - 
کد پستی: 9816745639

 

مدارک لازم جهت اخذ گواهی موقت

امتیاز به خبر :