اخبار


اخبار

ثبت نام (انتخاب واحد) دانشجویان دانشگاه سيستان و بلوچستان در نیمسال دوم 1402-1403

  • 10 بهمن 1402
  • Article Rating

ثبت نام (انتخاب واحد) 

https://www.usb.ac.ir/enrol

جدول زمان‌بندی انتخاب واحد دانشجویان از طریق سامانه جامع آموزشي گلستان در نیمسال دوم 1402-1403

روز

تاریخ

دانشجویان دوره کارشناسی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی

شنبه

1402/11/14

1399 و ماقبل و دانشجویان مهمان 1399 و ماقبل

همه ورودی‌ها

یکشنبه

1402/11/15

1400 و دانشجویان مهمان 1400

همه ورودی‌ها

دوشنبه

1402/11/16

1401 و دانشجویان مهمان 1401

همه ورودی‌ها

سه‌شنبه

1402/11/17

1402 و دانشجویان مهمان1402

همه ورودی‌ها

چهارشنبه

1402/11/18

انتخاب واحد (ثبت نام) با تأخیر و دانشجويان فاقد ارزیابی عملکرد اساتید

همه ورودی‌ها

شروع کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی از روز شنبه 21 بهمن ماه

ترميم واحد (حذف و اضافه از روز شنبه 1402/11/28 لغایت دوشنبه 1402/11/30)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطابق آیین نامه آموزشی، دانشجویان بایستی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی انتخاب واحد نمایند. انتخاب واحد دانشجویان در هر نیمسال به صورت الکترونیکی و به تفکیک سال ورود و بر اساس جدول زمان‌بندی انجام خواهد شد.  لذا دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه سیستان و بلوچستان فقط در روز مقرر فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام (انتخاب واحد) اقدام کنند. چنانچه دانشجو در مهلت تعیین شده برای انتخاب واحد مراجعه ننماید، به‌منظور مساعدت می‌تواند حداکثر 15 واحد در مهلت ترميم واحد (حذف و اضافه) اخذ نمایند. پس از آن حکم عدم مراجعه صادر می شود.

دانشجويان مقطع دكتري که موفق به تصويب پيشنهاده و يا گذراندن آزمون جامع نگرديده اند مي بايست در زمان انتخاب واحد با ثبت درخواست هاي "در انتظار تصویب پيشنهاده" و يا  ثبت وضعيت "در انتظار آزمون جامع" در سامانه گلستان اقدام نمايند. پس از تائيد دانشكده، سرترم به صورت خودكار براي دانشجو ايجاد مي گردد.

انتخاب واحد پایان نامه براي دانشجویان کارشناسی ارشد پس از اتمام واحدهاي نظري و دوره آموزشی، و انتخاب رساله براي دانشجویان دکتري (پس از قبولي در آزمون جامع) برای هر نیمسال ضروری است.

دانشجویان کارشناسی برای بررسی مسائل آموزشی و راهنمایی در مورد نحوه انتخاب واحد به استاد راهنمای آموزشی مراجعه نمایند. استاد راهنمای آموزشی از طریق اطلاعات جامع دانشجو در سامانه جامع آموزشي گلستان قابل مشاهده است.

تذکرات خیلی مهم ﺑﺮای ثبت‌نام (انتخاب واحد):

با توجه به انجام ثبت نام (انتخاب واحد) دانشجو از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان توجه به موارد زیر ضروری می باشد:

  1. با توجه به ضرورت تائید انتخاب واحد دانشجو توسط استاد راهنما، مراجعه به اساتيد راهنما قبل از زمان انتخاب واحد، انتخاب واحد با تأخير و ترميم واحد جهت دريافت مشاوره و راهنمايي هاي لازم، الزامی می باشد.
  2. دانشجویان فاقد استاد راهنما (اعم از دانشجویان مهمان و دانشجویانی که با تصمیم شورای موارد خاص بازگشت به تحصیل داشته اند) قبل از شروع انتخاب واحد، جهت تعیین استاد راهنما و ثبت آن در سامانه گلستان، به گروه آموزشي مربوطه مراجعه نمايند.
  3. با توجه به اينكه دانشجویان مقطع کارشناسی در زمان حذف و اضافه می توانند حداکثر دو درس حذف و حداکثر دو درس اخذ نمایند لذا دانشجویان در انتخاب دروس دقت لازم را داشته باشند.
  4. مشاهده دروس ارائه شده، از طریق گزارش شماره ۱۱۰ سامانه گلستان (http://golestan.usb.ac.ir) امکان‌پذیر است.
  5. مهلت انتخاب واحد هر دانشجو از زمان شروع انتخاب واحد دانشجو (8 صبح) تا ساعت 24 همان روز می باشد. با توجه به اینکه ممکن است طی مهلت ثبت نام تغییرات دروس مانند: اضافه نمودن ظرفیت، ایجاد گروه جدید، حذف گروه های زیر حد نصاب، تغییر ساعت ارائه و زمان امتحان و ... انجام پذیرد؛ لذا دانشجویان گرامی جهت اطلاع از این تغییرات و اصلاح به موقع برنامه درسی خود برنامه ارائه دروس (گزارش ۱۱۰) و فرم ثبت نام خود را جهت رفع خطاها و اشکالات احتمالی چندین بار کنترل نمایند؛ تا در صورت نیاز بتوانند تغییرات مورد نظر را به موقع ثبت کنند.
  6. دانشجویانی که سنوات مجاز تحصیلی آنها پایان‌یافته است (پایان 9 نيمسال و شروع نيمسال 10 برای مقطع کارشناسی و پایان 4 نيمسال و شروع نيمسال 5 برای مقطع کارشناسی ارشد) باید نسبت به تمدید سنوات تحصیلی خود بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه اقدام نمایند. در غیر این صورت امکان انتخاب واحد در موعد مقرر وجود نخواهد داشت.

تمدید سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی:

  • نیمسال نهم: طبق آئين نامه آموزشي دانشگاه، تمدید سنوات نیمسال نهم براي دانشجويان نيمسال نهم كارشناسي به صورت خودكار انجام مي پذيرد.
  • نیمسال دهم: درخواست تمدید سنوات نيمسال دهم از طریق پيشخوان خدمت سامانه جامع آموزشي گلستان انجام مي پذيرد. لازم به ذكر است در صورت اخذ مجوز ادامه تحصيل از گروه آموزشي، سرترم به صورت خودكار در سامانه ايجاد شده و دانشجو قادر به انتخاب واحد در نیمسال مذکور با پرداخت شهریه می باشد.
  • نکته: دانشجویان مشمول تسهیلات ایثارگران از نيمسال دوازدهم شهریه دار می گردند.
  • نیمسال یازدهم و دوازدهم: درخواست تمدید سنوات براي نيمسال هاي يازدهم و دوازدهم از طریق پيشخوان خدمت سامانه جامع آموزشي گلستان جهت اخذ مجوز انجام مي پذيرد. در صورت اخذ مجوز ادامه تحصيل از شوراي بررسي موارد خاص و تمديد معافيت تحصيلي توسط نظام وظيفه (براي دانشجويان ذكور) سرترم به صورت خودكار در سامانه ايجاد شده و دانشجو قادر به انتخاب واحد در نیمسال مذکور با پرداخت شهریه می باشد.
  • نیمسال سيزدهم: با عنايت به آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی از نيمسال سيزدهم به بعد لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت نمايند.
  1. بر اساس مقررات آموزشی، دانشجویان دوره کارشناسی با مشروطی سه نیمسال و بیشتر و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با دو نیمسال مشروطی، محروم از تحصیل خواهند بود؛ لذا انتخاب واحد این دانشجویان منوط به صدور مجوز ادامه تحصیل از شورای بررسی موارد خاص دانشگاه، حداکثر قبل از شروع زمان ترمیم واحد و اعمال رأی موافق شورای بررسي موارد خاص حداکثر تا پایان زمان ترمیم واحد می‌باشد. با توجه به اینکه اعمال رای پس از تاریخ مذکور، به نیمسال آینده موکول خواهد شد لذا مشکلات ناشی از تاخیر دانشجو در اخذ مجوز بر عهده دانشجو می‌باشد.
  • نکته: دانشجویان مشمول تسهیلات ایثارگران پس از 4 مشروطی متوالی یا غیرمتوالی اخراج مشروطی محسوب می شوند و می بایست درخواست اجازه ادامه تحصیل در زمان مشخص شده در سامانه سجاد نمایند.
  1. دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و در سنوات اولیه تحصیلی (به عنوان مثال براي كارشناسي پيوسته 5 سال) موفق به دانش آموختگی نشده اند، حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تاریخ اتمام سنوات تحصیلی و پس از اخذ مجوز ادامه تحصيل در سنوات ارفاقی از شورای بررسی موارد خاص دانشگاه، جهت دريافت معافيت تحصيلي براي مدت مذكور، در سامانه سخا درخواست صدور معافيت تحصيلي نماید. دانشگاه می‌تواند براي دو نیمسال، درخواست صدور معافيت تحصيلي نماید.
  2. مسئولیت انتخاب واحد با دانشجو می باشد و بایستی تا اطمینان کامل از انجام انتخاب واحد، پیگیري لازم را انجام دهد.
  3. برای دانشجویان سنواتی، اخراجی، مهمان و دانشجویانی که وضعیت نیمسال قبل آنان نامشخص می باشد سر ترم ايجاد نمی شود. این دانشجویان تنها پس از رفع منع آموزشی قادر به انتخاب واحد خواهند بود.
  4. تعداد واحدهای درسی قابل اخذ توسط دانشجو در ﻧﯿﻤﺴﺎل عادي حداكثر 20 واحد؛ و در ﻧﯿﻤﺴﺎل پس از مشروطی براي دانشجويان مقطع كارشناسي ورودي 1402 ﺣﺪاﮐﺜﺮ 15، براي ديگر دانشجويان 14 واﺣﺪ درﺳﯽ می‌باشد. (بجز دانشجوي مدعي فارغ التحصيلي)
  5. دانشجو فقط مجاز به انتخاب یک عنوان (۲ واحد) از مجموع دروس معارف اسلامی است. (بجز دانشجوي مدعي فارغ التحصيلي)
  6. آخرین مهلت ثبت درخواست تقاضای مرخصی تحصيلي براساس تقویم آموزشی تاریخ پایان ترمیم می باشد.
  7. دانشجویان شهریه پرداز که تقاضای مرخصی تحصيلي دارند باید شهریه ثابت آن نیسمال را بپردازند.
  8. آن دسته از دانشجویان مشمول پرداخت شهریه که داری بدهی مالی هستند باید قبل از زمان انتخاب واحد نسبت به تعیین تکلیف وضعیت شهریه خود با امور مالی دانشگاه هماهنگی لازم را انجام دهند، در غیر این صورت انتخاب واحد برای نامبردگان میسر نمی باشد.
  9. آن دسته از دانشجویانی که در مهلت مقرر اعلام شده، کاربرگ نظرسنجی اساتید را تکمیل ننموده‌اند، فقط در آخرین روز انتخاب واحد مجاز به اخذ واحد خواهند بود.
  10. آن دسته از دانشجویانی که در هر نیمسال تحصیلی در زمان تعیین شده انتخاب واحد ننمایند و درخواستی مبنی بر مرخصی به دانشگاه در بازه زمانی مشخص شده ارائه ندهند، منصرف از تحصیل محسوب می‌شوند و اجازه ادامه تحصیل ندارند.
  11. دانشجویان، مجاز به انتخاب واحد کمتر از حد نصاب تعیین شده در آئین‌نامه‌های آموزشی (حداقل 12 واحد براي مقطع كارشناسي) نیستند، مگر به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو که باید به تأیید گروه، واحد آموزشی و مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه برسد. حداقل تعداد واحد دانشجویان غیرفارغ التحصیل مفطع کارشناسی بعد از ترمیم باید 12 واحد باشد، در غیر این صورت نیمسال دانشجو حذف خواهد شد.
  12. دانشجویانی که فقط یک نیمسال برای دانش آموختگي باقی مانده است و پس از آن دانش آموخته می گردند به منظور رفع محدوديت هاي احتمالي (مانند اخذ بيش از دو درس معارف اسلامي، رفع تداخل كلاس و ...) می بایست ابتدا از طریق پیشخوان جهت ادعای فارغ التحصیلی اقدام نمایند و پس از تأیید درخواست، اقدام به انتخاب واحد نمایند.

اطلاعیه ثبت نام (انتخاب واحد) نیمسال دوم 1403-1402 در دانشگاه سیستان و بلوچستان

امتیاز به خبر :