اخبار


اخبار

آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی 1403-1404

  • 20 فروردین 1403
  • Article Rating

ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای سال تحصیلی 1403-1404 در سامانه سجاد از 20 فروردین ماه آغاز شد.

 

  1. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از 20 فروردین ماه 1403 می توانند درخواست میهمانی و انتقال خود را برای دو نیمسال سال تحصیلی1403-1404 در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به نشانی http://portal.saorg.ir ثبت کنند. بررسی تقاضای میهمان در نیمسال دوم سال تحصیلی صورت نمی پذیرد.
  2. تمامی امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه دانشگاه سیستان و بلوچستان با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در سال 1402 بروز رسانی و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است؛ در سامانه جامع دانشجویان (سجاد) و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. لذا دانشگاه سیستان و بلوچستان تنها درخواست های دانشجویانی را بررسی می نماید که تقاضای خود را در سامانه مذکور ثبت نموده باشند و به درخواست های فیزیکی و خارج از بازه زمانی مقرر قطعاً ترتیب اثر نخواهد داد.
  3. متقاضیان برای ثبت درخواست میهمانی، تمدید میهمانی، میهمانی دائم و انتقال به دانشگاه سیستان و بلوچستان و سایر دانشگاه ها، ابتدا بایستی در سامانه سجاد ثبت نام و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، از قسمت خدمات سازمان درخواست خود را وارد نمایند.
  4. از ثبت درخواست نقل و انتقال در قسمت کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد خودداری فرمایید. این قسمت در دسترس اداره پذيرش و ثبت نام مديريت امور آموزشي دانشگاه نمی باشد و برای نقل و انتقال دانشجویان کارشناسی پيش بيني نگرديده است. در صورت ثبت درخواست در قسمت کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد، درخواست شما بررسی و ترتیب اثر داده نمی شود.
  5. متقاضی میهمانی و انتقال مسئول صحت اطلاعات ارائه شده در خصوص شرایط خاص خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده، تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد. با توجه به زمان بر بودن فرآیند بازبینی، لذا توصیه می گردد کلیه مستندات لازم هنگام ثبت درخواست در سامانه سجاد بارگذاری گردد.
  6. دانشگاه موسسه مبدا موظف است بر اساس مفاد آیین نامه ابلاغی، درخواست دانشجو را بررسی و پس از تشخیص و احراز شرایط حداکثر تا ۱۵ تیر ماه سال جاری نظر خود را اعلام و در صورت موافقت، ریز نمرات دانشجو را به موسسه مقصد ارسال نماید و موسسه مقصد نیز مکلف است حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری نظر خود را به موسسه مبدا و متقاضی اعلام نماید.
  7. با توجه به درج نتایج نقل و انتقالات در سامانه سجاد در زمان مقرر، دانشگاه سیستان و بلوچستان از پاسخگویی به متقاضیان به صورت حضوری معذور است.
  8. مدت میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته، چهار نیمسال است؛ و ادامه وضعیت میهمانی درصورت موافقت موسسات مبدا و مقصد تا دانش‌آموختگی در صورت احراز شرایط بلامانع خواهد بود. دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه سیستان و بلوچستان میهمان می باشند موظف هستند برای تمدید میهمانی تنها از سامانه مذکور اقدام نمایند. بررسی تقاضای تمدید میهمانی و میهمانی دائم منوط به کسب حداقل میانگین مطلوب از نظر گروه آموزشی و عدم مشروطی در نیمسال قبل می باشد.
  9. برای دانشجویان میهمان که بدون دلیل موجه نیمسال مهمانی خود را حذف نموده و یا درخواست مرخصی نموده اند امکان ادامه میهمانی وجود ندارد.
  10. از آنجایی که دانشجو نمی‌تواند در ابتدای تحصیل میهمان دائم شود، در صورتی که تطبیق واحدها در موسسه مبدا مشکلی نداشته باشد و به شرط آنکه معدل کل ۱۴ و بالاتر در مدت چهار نیمسال میهمانی در مقطع کارشناسی پیوسته را در موسسه مقصد کسب نمایند، می‌تواند در صورت موافقت موسسه‌های مبدا و مقصد، میهمان دائم شوند. بررسی درخواست تمدید میهمانی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در دانشگاه های دیگر، منوط به ثبت نمرات و تعیین شرایط اموزشی دانشجو تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1403 می باشد.
  11. پیش از شروع میهمانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان،گذراندن 2 نیمسال تحصیلی در دانشگاه مبدا با رعایت کف معدل ذکر شده در آیین نامه و کسب حداقل معدل مورد نظر واحدهای آموزشی الزامی است. لذا پذیرش دانشجویان نوورود به صورت میهمان در دانشگاه سیستان و بلوچستان به هیج وجه امکان پذیر نمی باشد.
  12. سقف پذیرش دانشجوی میهمان در هر سال تحصیلی مطابق آیین نامه انتقال و میهمانی و با توجه به اعلام گروه آموزشی، 20% ظرفیت پذیرش دانشجو برای همان سال در نظر گرفته می شود. در شرایط برابر، اولویت میهمان شدن با متقاضیانی است که شرایط خاص ذکر شده در آیین نامه میهمانی را دارا هستند.
  13. انتقال دانشجویان به موسسه مقصد، مشروط به احراز شرایط مندرج در ماده ۲ آیین نامه ابلاغی است؛کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته ضروری است.
  14. پذیرش دانشجو به صورت میهمان در دانشگاه سیستان و بلوچستان در نوبت دوم (شهریه پرداز) می‌باشد؛ و دانشجو ملزم است شهریه مربوطه را برابر مصوبات هیات امناء دانشگاه سیستان و بلوچستان در خصوص دانشجویان نوبت دوم پرداخت نماید. لازم به ذکر است دانشجویان دوره روزانه متقاضی انتقال، در صورت دارا بودن نمره قبولی دوره روزانه (آزمون سراسری سال ورودی) در موسسه مقصد، از پرداخت شهریه معاف می‌باشند.
  15. مهماني، مهماني دائم، انتقال و انتقال توام با تغيير رشته دانشجويان فقط از دانشگاه هاي سطح 1 و سطح 2 به دانشگاه سيستان و بلوچستان امكان پذير مي باشد.
  16. میهمانی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (پذیرش از طریق سوابق تحصیلی) به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (پذیرش از طریق آزمون سراسری) در صورت کسب میانگین ده درصد (10%) اول ورودی و صرفا تا سقف 40 واحد درسی در طول تحصیل بلامانع است.

براي اگاهي از آخرين اخبار و اطلاعيه هاي مربوط به میهمانی و انتقال دانشگاه سیستان و بلوچستان به آدرس زیر مراجعه نمائيد.
https://www.usb.ac.ir/guest

امتیاز به خبر :